دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 11:23
با حمایت دفترصادرات معاونت صنایع دستی صورت گرفت

سازمان میراث فرهنگی میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی روی ابریشم

نمایشگاهی از آثار نقاشی روی ابریشم هنرمند جوان بنفشه خاتمی به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از 2 تا 6 مرداد ماه در ساختمان شماره 1 سازمان از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه‌مندان است.
کد خبر : 104381

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنفشه خاتمی هنرمند جوان کشورمان که دانش آموخته رشته صنایع دستی گرایش فرش و فوق دیپلم معماری از آلمان است، مدت 8 سال است به صورت حرفه‌ای در رشته نقاشی روی ابریشم فعالیت دارد.


وی در زمینه معرفی این رشته گفت: پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه کاشان به تدریس پرداختم و از سال 88 نیز به صورت جدی فعالیت در این رشته را آغاز کردم، همچنین در این رشته که با نوآوری‌هایی همراه بوده است سعی کردم با استفاده از رنگ‌های مخصوص ابریشم و پشم و تکنیک‌های جدید در نقاشی بر روی ابریشم در قالب روسری، شال، تابلو و حتی لباس استفاده کنم و فرهنگ و هنر ایرانی را با استفاده از المان ها و طرح‌های ایرانی معرفی کنم.


وی افزود: در این نمایشگاه که به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی برپا شده است، آثاری با تنوع طرح و نقش و نوع ساخت با طرح های هنری و مدرن بر اساس طرح های سنتی و اصیل ایرانی در زمینه نقاشی بر روی ابریشم به نمایش عمومی در آمده است.


بنفشه خاتمی تاکید کرد: دراین هنر بسیار زیبا هرسال سعی دارم تکنیک‌های جدیدی را وارد کار کنم، به این دلیل که باید از طرح‌های مختلف همواره بهره برد و معنای واقعی این هنر را نشان داد.


وی یادآور شد: به دلیل اینکه پایه کار پس از قرار گیری تکنیک های مختلف بر روی آن در دستگاهی به منظور ثابت شدن رنگ قرار می گیردو تحت تاثیر بخار بسیار شدید آب ثبات رنگ می یابد از کیفیت رنگ بسیار مناسبی برخوردار است و قابلیت شستشو نیز دارد.


وی ادامه داد: علاوه بر نمایشگاه‌های متفاوتی که شرکت کرده‌ام در سال 94 در این رشته در کنکور بهترین پیشه ور فرانسه برنده شدم و آثار من از میان ده‌ها اثر در قالب یک مجموعه 10 عددی در کاخ الیزه به نمایش در آمد و به 10 برگزیده این کنکور و نمایشگاه نیزمدال و مدرک مرتبط ارائه شد.


این هنرمند جوان کشورمان در پایان با اشاره بر این مطلب که در چندین نمایشگاه‌هایی از کشورهای فرانسه و امریکا نیز حضور داشته است افزود: در پایان ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی کشور برای فراهم‌سازی فرصت این نمایشگاه باید بگویم همیشه دوست داشتم در ایران نیز نمایشگاهی برای هموطنان خود داشته باشم تا با ارائه تجربیاتم به مردم بگویم که با طرح‌های ایرانی می توانیم چه آثاری را بر روی ابریشم ایجاد کنیم که کاربردی نیز باشند.


این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از 2 تا6 مرداد ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه‌مندان است.


مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید: پرداخت تسهیلات به هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه های خارجی


صندوق کارآفرینی امید بر اساس تفاهم‌نامه خود با سازمان میراث فرهنگی، هزینه‌های حضور هنرمندان در نمایشگاه های خارجی را تا سقف 10 میلیون تومان با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ( کارمزد4 درصد)و با دوره بازگشت 24 تا 36 ماهه حمایت مالی می‌کند.


در ادامه برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران، قهرمان غلامی مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید در ارتباط با موضوع ارائه تسهیلات به هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه های خارجی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است، این صندوق به افرادی که برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و ارائه و عرضه توانمندی‌های صنایع دستی اصیل ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی معرفی شوند تسهیلات ارائه می‌کند.


وی افزود: صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های خارجی را تا سقف 10 میلیون تومان با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ( کارمزد4 درصد) با دوره بازگشت 24 تا 36 ماهه حمایت مالی کند.


غلامی یادآور شد: تاکنون نیز بالغ بر 150 میلیارد تومان حجم تسهیلاتی است که پرداخت شده و یا در حال پرداخت است، در این راستا نیز صندوق کارآفرینی امید برای تداوم این همکاری‌ها اعلام آمادگی می‌کند.


وی تاکید کرد: در ادامه روند همکاری‌های سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید ادارات کل سازمان و صندوق در استان‌ها به طور مرتب جلسات تعامل و بررسی طرح‌های رسیده را برگزار می‌کنند تا طرح‌هایی انتخاب شوند که هم بازار محور باشند و هم در راستای اقتصاد مقاومتی منجر به ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان و علاقه‌مندان به حوزه صنایع دستی و گردشگری شوند.


مدیر تحقیقات بازارو تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: در ادامه این همکاری‌ها و حمایت 100 درصدی صندوق از هنرمندان در بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران، در حال حاضر نیز صندوق کارآفرینی امید برای نمایشگاه صنایع دستی در گرجستان و روسیه که در مرداد ماه امسال برگزار می‌شوند به افرادی که از سوی سازمان میراث فرهنگی معرفی شده‌اند تسهیلات ارائه خواهد داد.


وی در پایان افزود: صندوق کارآفرینی امید از سال 92 طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی و گردشگری امضا کرده است از طرح‌های خرد و کوچکی که با تمرکز بر روی توسعه زنجیره ارزش کالا و خدمات در دو حوزه صنایع دستی و گردشگری باعث رونق تولید داخلی و تحریک تقاضا برای این هنر صنعت و جذب گردشگر داخلی و خارجی و همچنین توانمندی جوامع بومی و محلی و تقویت اقتصاد محلی می‌شوند با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه حمایت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته