دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 16:00
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای اندیمشک، جهرم،‌ نیکشهر، مینودشت، اشکذر، لامرد و سما مشهد

نماهنگ معرفی مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد از سوی روابط عمومی این مرکز تولید و منتشر شد.
کد خبر : 102636

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در نماهنگ معرفی مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد ۴ دقیقه‌ای، آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما در ساختمان الهیه و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی رشته‌های گروه‌های مختلف آموزشی موجود در آن به همراه فعالیت‌های علمی و کارگاهی دانشجویان سما مشهد به تصویر درآمده است.


مدارس سما مشهد و گلبهار و آموزشگاه‌های زبان بخش دیگری از این نماهنگ است که در آن تجهیزات و فعالیت‌های علمی آموزشی مدارس در کنار کارهای علمی و پژوهشی دانش آموزان سما به خوبی نمایان است.


مسئول روابط عمومی مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد درباره این نماهنگ گفت: «محتوای صوتی این نماهنگ را سرود سازمانی سما تشکیل می‌دهد و مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد در آن به طور کامل معرفی شده است.»


دوست‌زاده افزود: «کار تصویربرداری از ساختمان آموزشکده، مدارس و آموزشگاه‌های زبان سما دو هفته زمان برد و کار تدوین آن نیز سه هفته به طول انجامید و با توجه به فوریت تولید کار، در ابتدای خرداد امسال پس از تایید معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، نهایی شد که اولین اکران آن نیز در سالن اجتماعات سما مشهد در گردهمایی اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس سما مشهد انجام شد.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک


آزمون کتبی پنجمین طرح رمضان، بهار قرآن با تفسیر سوره مبارکه حجرات در دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک برگزار شد.


آزمون کتبی پنجمین دوره طرح قرآنی فرهنگی رمضان (بهار قرآن) ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه استادان و کارکنان با هدف ارتقا و بالا بردن سطح بصیرت و معرفت دینی دانشگاهیان وبه همت کانون قرآن و عترت معاونت دانشجویی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک در ساختمان آموزشی این واحد دانشگاهی برگزار شد.
در آزمون کتبی سوره مبارکه حجرات بیش از ۱۵۰نفر از نفر از استادان و کارکنان واحد اندیمشک حضور داشتند و به نفرات بر‌تر اول تا سوم به تفکیک استادان و کارکنان با اهداء لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد و همچنین نفراتی که ۶۰درصد امتیاز آزمون را کسب نمایند ۳۲ ساعت گواهی آشنایی با تفسیر سوره حجرات اعطاءمی گردد.


بیش از این در ماه مبارک رمضان کلاسی آموزشی این سوره مبارک از سوی حجت‌الاسلام جهان‌بین مدرس حوزه و دانشگاه در نمازخانه واحد اندیمشک برگزار شده بود.


این سوره مدنی، دارای هجده آیه است و به سوره آداب نیز شهرت دارد در این سوره کوتاه، پنج بار خطاب «یا ایّ‌ها الّذین آمنوا» تکرار شده که بیانگر جایگاه مسائل اخلاقی و روابط اجتماعی در اسلام است و به خوبی نشان می‌دهد که نحوهٔ رفتار مسلمانان با یکدیگر و با رهبران خود، مورد توجه شارع مقدس بوده و منظور از «حُجرات» جمع «حُجرة» است و چون در آیه چهارم این سوره درباره حجره‌های خانه پیامبر اکرم (ص) سخن به میان آمده، این سوره حجرات نام گرفته است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم


آزمون پایانی دوره آموزشی تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه ماه مبارک رمضان، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم برگزار شد.


آزمون پایانی دوره آموزشی تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه ماه مبارک رمضان، با حضور جمع کثیری از کارمندان در دانشگاه آزاد واحد جهرم برگزار شد.


دکتر بهروزنام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم با قدردانی از حضور پرشور کارکنان این واحد دانشگاهی دردوره آموزشی تفسیر سوره مبارکه حجرات اظهار کرد: «این دوره آموزشی در ماه مبارک رمضان و در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی از برکات این ماه، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و در طرح سراسری «رمضان، بهار قرآن» در این دانشگاه برگزار شد.»


تفسیر سوره مبارکه حجرات در ماه مبارک رمضان از سوی حجت الاسلام صحرائیان امام جماعت این واحد دانشگاهی برگزار شد که پس از برگزاری آزمون و محاسبه امتیازات، شرکت کنندگان در صورت کسب ۶۰ درصد از امتیاز، موفق به دریافت ۳۲ ساعت گواهی آموزش ضمن خدمت خواهند شد و همچنین از نفرات بر‌تر شرکت کننده که امتیاز قابل توجهی کسب کردند، تجلیل به عمل خواهد آمد.


دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر


آزمون کتبی پنجمین دوره طرح فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه ماه مبارک رمضان با شرکت کارکنان و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر برگزار شد.


مدرسان تفسیر سوره مبارکه حدید، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه شهرستان نیکشهر و مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد مرکز نیکشهر بودند.


امام جمعه شهرستان نیکشهر برگزاری چنین کارگاه‌هایی را برای استادان و کارکنان مثمر ثمر و ضروری دانست و گفت: «قران و انجام دستورات قرانی باعث افزایش مهارت‌های زندگی برای انسان می‌شود و این خود باعث جلوگیری ازبوجود آمدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.»


امام جمعه شهرستان نیکشهر با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از جمله حوزه معاونت آموزشی و فرهنگی دانشگاه در برگزاری چنین کارگاه‌هایی برای استادان، کارکنان و دانشجویان تاکید کرد: «چنین کارگاه‌هایی باعث بالا بردن سطح بصیرتی و معرفتی استادان، کارکنان و دانشجویان، همچنین صفای دل، بارورى ایمان و تزکیه نفس این عزیزان می‌شود.»


لطفیان سرگزی هدف از برگزاری این آزمون را ارتقای سطح دانش و معرفت استادان و کارکنان در حوزه معارف کلام الله مجید به ویژه آشنایی بیشتر با تفسیر آیات و بهره‌مندی از رهنمود‌ها و دستورات حیات بخش قرآن کریم دانست و تصریح کرد: «مطابق دستورالعمل مربوطه به تمام شرکت‌کنندگانی که در این آزمون بتوانند ۶۰ درصد نمره آزمون را کسب کنند گواهی دوره به مدت ۳۲ ساعت از سوی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه صادر خواهد شد و به نفرات بر‌تر این دوره هدایایی اهدا خواهد شد.»


برای اولین بار به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه جلسات تفسیر سوره مبارکه حجرات در ماه مبارک رمضان هر شب بعد از نماز مغرب در مسجد جامع شهرستان نیکشهر نیز برگزار شد و با حضور و استقبال پر شور مردم روبرو شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت


برگزاری چهارمین جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در واحد مینودشت برگزار شد.


دکتر غلامرضا گلچین راد رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در چهارمین جلسه شورای پژوهش و فناوری این استان که در واحد مینودشت برگزار شد، گفت: «با توجه به رسالت علمی دانشگاه در حوز پژوهش و فناوری رصد کردن شورای تخصصی، حسن اجرای مصوبات و ارسال آن‌ها به هیأت امنا باید مورد توجه حوزه پژوهش وفناوری واحد‌ها باشد.»


در ادامه دکتر مازیار احمدی گلسفیدی رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان گلستان توسعه کیفی دانشگاه‌ها را در راستای پژوهش و فناوری دانست وافزود: «پیگیری مصوبات قبلی شورای پژوهشی، بررسی پروندهای پژوهانه اعضای هیأت علمی دانشگاه و همچنین مشارکت مؤثر، ورود و درگیر کردن اعضای هیأت علمی در پژوهش‌های کلان باید محور فعالیت حوزه پژوهش قرار گیرد.»


در ادامه جلسه معاونان پژوهشی واحدهای استان درباره پیشنهاد برگزاری همایش‌های ملی و منطقه‌ای در سال جاری بحث و بررسی کردند که به تصویب اعضا رسید.


در پایان نیز با تصویب اعضای شورا دکتر محمد تقی بایی معاون پژوهش واحد آزادشهر به عنوان رئیس کمیته علم و علم سنجی و دکتر روح الله سمیعی معاون پژوهشی واحد علی آباد به عنوان رییس کمیته ارتباط با صنعت انتخاب شدند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر


امتحان کتبی تفسیر سوره حجرات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.


کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تفسیر سوره حجرات با یکدیگر رقابت کردند.


در ایام ماه مبارک رمضان ۳۲ ساعت کارگاه تفسیر سوره حجرات برگزار شد که از شرایط اعطای گواهینامه پایان این دوره، شرکت در آزمون پایانی و کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ارزیابی است.


بنابر همین گزارش شرکت کنندگان در سالن کنفرانس خلیج فارس با هم به رقابت پرداختند و به ۴۰ سؤال تستی و ۲ سؤال تشریحی پاسخ دادند.


به نفرات اول تا سوم، کارت هدیه نیز اعطا می‌شود. در رمضان امسال، پنجمین دوره طرح قرآنی – فرهنگی «رمضان بهار قرآن» در واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار شد.


دوره تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه کارکنان و اساتید دانشگاه برگزار شد


مهدی حسن‌زاده مسئول دفتر توانمندسازی منابع انسانی و آموزشهای کاربردی این واحد دانشگاهی از برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره حجرات ویژه کارکنان و اساتید دانشگاه خبر داد.


حسن‌زاده بیان کرد: این کارگاه آموزشی، پنجمین دوره طرح قرآنی است که با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر توانمندسازی و آموزشهای کاربردی به مدت ۳۲ ساعت ویژه کارکنان و اساتید دانشگاه برگزار گردید و تدریس آن به عهده حجه الاسلام هاشمی بود.


وی گفت: تفکر و تدبر در آیات قرآن کریم که دربردارنده آموزه‌های مهم و کاربردی در عرصه‌های مختلف در زندگی انسان است و آشنایی و آگاهی از آن‌ها آثار مفید و مثمرثمری در زندگی انسان‌ها خواهد داشت.


مسئول دفتر توانمندسازی منابع انسانی و آموزشهای کاربردی واحد لامرد افزود: از آنجایی که مأموریت کانون قرآن و عترت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد، آشنایی هرچه بیشتر کارکنان و اساتید با معارف و فرهنگ قرآنی به منظور عملیاتی کردن آن در زندگی افراد جامعه می‌باشد، هرساله اقدام به برنامه ریزی در جهت برگزاری کلاسهای قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم می‌نماید که برگزاری دوره تفسیر سوره حجرات در سال ۱۳۹۵ در همین راستاست.


حسن‌زاده تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، آشنایی کارکنان و اساتید با آموزه‌های سوره حجرات در عرصه اخلاق اجتماعی و اعتقادات دینی می‌باشد که در این کارگاه یک ماهه، شرکت کنندگان با جایگاه ولایت خدا و رسول خدا در زندگی انسان، شایعه و نقش آن در تفرقه اجتماعی، انسجام اسلامی و عدالت اجتماعی، فضایل اخلاقی و اجتماعی قرآن و مفاهیم تقوا، اسلام، ایمان و جهاد در قرآن آشنا گردیدند و در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


حسن‌زاده به برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی دیگر با کمک معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر توانمندسازی منابع انسانی و آموزشهای کاربردی واحد در راستای ارتقای فرهنگ و مفاهیم دینی و اسلامی در بین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته