سیمای مستند تغییر کرد / رونمایی از هویت بصری جدید شبکه مستند سیما همزمان با شب یلدا
به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، شبکه مستند که با هدف تولید و پخش آثار مستند ایرانی و خارجی در موضوعات گوناگون فعالیت میکند، در ۱۵ سال گذشته همواره در حوزه محتوا، فرم و هویت بصری رویکردی پیشرو و بهروز داشته است.
در طراحی جدید، هویت بصری شبکه با الهام از فرمهای گرافیکی سهبعدی، مفهوم اسناد و استناد و فرآیند مستندسازی وقایع برای تولید هر فیلم مستند تعریف شده است. بازطراحی که شامل نشان شبکه، فرمها، زیرنویسها، قلم نوشتاری و طراحی بیش از ۶۰ عنوان بصری در قالبهای متنوع گرافیکی از جمله آرم استیشن، اعلام برنامهها، آیتمهای درون برنامهای، خبر مستند، دوربین مستند، ایران مستند و میان برنامههای اطلاعرسانی و ... بوده است که حال و هوای شبکه را با تحولی جذاب برای مخاطب روبهرو خواهد کرد.
در بسته هویت بصری جدید شبکه مستند که بر پایه هویت ایرانی-اسلامی طراحی شده، مجموعهای متنوع از موسیقیهای اختصاصی با بهرهگیری از سازهای ایرانی متناسب با گرافیک جدید تولید و اجرا شده است. همچنین خانواده رنگی شبکه نیز با الهام از رنگهای اصیل ایرانی و بازتعریف رنگهای اصلی و فرعی شبکه، همزمان با آغاز فصل زمستان ۱۴۰۴ روی آنتن خواهد رفت.
در این طراحی، در کنار توجه به ظرفیتهای مفهومی، فرمی و فنی برای نمایش تلویزیونی، حفظ فرم مینیمال، انسجام بصری و خاطره تصویری مخاطبان شبکه مستند مورد تأکید قرار گرفته است. استفاده از عناصر «میم» و «سهنقطه» موجود در واژه«مستند» بهعنوان المانهای تکرارشونده و شاخص هویتی، از دیگر ویژگیهای این بسته گرافیکی جدید است.
در قلمرو هویت بصری جدید شبکه مستند، مفاهیمی همچون گشوده شدن لایهها، پیچیدگی و اصالت مسیر روایت و در نهایت کشف حقیقت، با ارجاع به عناصری مانند رول فیلم نگاتیو، برگه و پوشه اسناد، متن و مستندنگاری، در کنار موسیقی جذاب و ایرانی، تلاش کرده است حسی تازه و عمیقتر را به مخاطب منتقل کند.
این بسته هویت بصری به صورت کامل در شب یلدای ۱۴۰۴ و با آغاز فصل سرما، از شبکه مستند سیما مهمان خانههای گرم ایرانیان خواهد بود.
انتهای پیام/


