دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1395 - 09:52
آنا گزارش می‌دهد

«دیار کریمان»، ایستگاه هفتم نشست‌ هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی

سلسله نشست‌‌های هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در شش مرحله برگزار شده و اکنون در ایستگاه هفتم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در دیار کریمان میزبان این نشست مهم و تاثیرگذار است. رئیس دانشگاه، دبیران هیات‌های امنای استانی، معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها هستند.
کد خبر : 100627

احسان عربی مفرد، گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا- اواخر خرداد سال گذشته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه‌ای را به واحدهای دانشگاهی ابلاغ کرد که بر اساس آن و به استناد مصوبه هیأت امنای مرکزی دانشگاه مبنی بر حذف ساختار و پست‌های سازمانی نمایندگان تام الاختیار و معاونان هماهنگی استان‌ها، ساختار جدید استانی دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ «دانشگاه آزاد اسلامی استان» تاسیس شد.


دکتر حمید میرزاده در این بخشنامه «ساختار و شرح وظایف دبیر، دبیرخانه و کمیسیون‌های هیأت امنا و شوراهای تخصصی استان» را ابلاغ کرد و به این ترتیب عملا اجرای طرح تجمیع دو در این دانشگاه کلید خورد. بعد از ابلاغ بخشنامه ساختار جدید استانی دانشگاه، لازم بود که سازمان مرکزی بر روند اجرای این بخشنامه و فعالیت استان‌ها در راستای طرح تجمیع ۲ نظارت داشته باشد.


بعد از تغییراتی که در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد، سلسله نشست‌‌های هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آغاز به کار کردند تا همه امور با هماهنگی، تفویض اختیار و مشورت انجام و سیاست‌ها با نظارت دقیق در استان‌ها اجرا شود

پیرو این ابلاغ، دکتر مجتبی علوی فاضل به عنوان رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با حکم میرزاده منصوب شد و رئیس دانشگاه بلافاصله اوایل تیر 94 به منظور راهبری، نظارت و هماهنگی امور استانی، شرح وظایف مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در دو حوزه هیات‌های امنای استان‌ها و هماهنگی امور استان‌ها را ابلاغ کرد. از آنجایی که دانشگاه خرد جمعی را در نظر داشته و دارد به همین منظور مرکز هماهنگی امور استان‌ها این عنوان را سرلوحه فعالیت‌هایش قرار داد.


در همین راستا و در 16 تیر سال گذشته، نخستین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پایش اقدامات استان‌ها در راستای اجرای طرح تجمیع ۲ به ریاست دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار و از سامانه مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی دانشگاه رونمایی شد.



در این جلسه معاونان دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از روسای واحدهای استان به بحث و تبادل نظر و ارائه گزارش اقدامات استان‌های متبوع خود پرداختند و در باره بخشنامه‌های مربوط به طرح تجمیع دو، بررسی و اظهارنظرهای لازم صورت گرفت و از سوی رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی اعلام شد که با هماهنگی ۳۱ استان، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان معرفی شده‌اند و دو واحد دانشگاهی علوم و تحقیقات تهران و نجف آباد به علت داشتن امتیازات ۱۵ گانه و حائز شرایط بودن از نظر استاندارد‌ها به عنوان واحدهای جامع مستقل خواهند بود.


در نخستین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد تا دبیران و روسای واحد‌ها گزارش‌ها و موارد خواسته شده را ظرف مدت یک هفته تهیه و در نشست دوم ارایه کنند.


بررسی راهکارهای اجرایی و تبادل‌نظر در باره طرح تجمیع در گام دوم


در دومین نشست مقرر شد جلسات بعدی در راستای بازنگری و به روزرسانی فرآیند‌ها برگزار شوند

24 همین ماه اما دومین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها به منظور بررسی راهکارهای اجرایی و تبادل‌نظر در باره طرح تجمیع ۲ با حضور دبیران هیات امنا به ریاست دکتر حمید میرزاده مجددا در تهران برگزار شد و رئیس دانشگاه نکات لازم را مطرح و معاونان دانشگاه علاوه بر ارائه گزارش از معاونت‌های متبوع خود، درخواست‌های‌شان را از دبیران هیات امنا و روسای مرکز استان عنوان کردند و روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان به طرح سوالات و بیان نکته‌نظر و دیدگاه‌های خود پرداختند و گزارش خواسته شده در نشست نخست را ارایه کردند.



علوی فاضل در این نشست به بررسی روند تشکیل کمیته نظارت برحسن اجرای مصوبات و نحوه مشارکت استان‌ها در طرح بازنگری فرایندهای جاری امور دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و به سوالات درباره برخی فرآیند‌ها در راستای طرح تجمیع ۲ پاسخ داده شد. در این نشست مقرر شد جلسات بعدی در راستای بازنگری و به روزرسانی فرآیند‌ها برگزار شوند.


گام سوم، اصلاح و به روزرسانی فرآیندهای دانشگاه آزاد اسلامی


4 شهریور 94 سومین گام برداشته و نشست در دو بخش چهارساعته در یک روز برگزار شد. در بخش نخست سومین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها در سازمان مرکزی، گزارشی از عملکرد معاونان و مدیران کل ارائه و مسائل و مشکلات دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


میرزاده در سومین نشست هماهنگی پایش امور استان‌ها که بیش از هشت ساعت به طول انجامید، پس از شنیدن نکته‌نظر روسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها، خواستار آن شد که مسئولان و روسای واحدهای دانشگاهی در اجرای برنامه‌های خود همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری و مصالح نظام گام بردارند

وضعیت تصویب رشته محل‌های دانشگاهی، کوتاه شدن فرایند جذب هیات علمی و پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۹۵-۹۴، تبیین فرآیند بهینه شده جذب هیأت علمی، ضوابط و حداقل‌های فعلی موردنیاز برای تأسیس رشته‌های جدید، تشکیل کارگروه‌هایی برای بازنگری در فرآیند‌ها، بررسی و ارزیابی عملکرد روسای واحدهای دانشگاهی، استفاده از ظرفیت برگزاری دوره‌های کوتاه مدت سازمان‌ها، کنترل تعداد واحدهای زیان‌ده، قدردانی از کارمندان نمونه، خودداری از جذب هرگونه نیروی انسانی بدون مجوز، آموزش‌های ضمن خدمت برای مدیران و کارکنان، تعیین تکلیف ساختمان‌های ستاد هماهنگی سابق، معرفی سند راهبردی معاونت عمرانی دانشگاه، استفاده از فضاهای اقامتی در قالب طرح گردشگری، مستندسازی املاک دانشگاه و طرح ایجاد شهرک‌های فناوری آزاد، تشکیل شورای مستقل ورزش در استان‌ها، فرآیند ارتقای احکام سرپرستان واحدهای دانشگاهی، تشکیل اتاق فکر فرهنگی و دانشجویی، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و فرهنگی، حرکت از آموزش محوری به پژوهش محوری و ایجاد دانشگاه کارآفرین، پژوهش و فناوری در حوزه پزشکی، آموزش پزشکی و توسعه منابع سلامت از جمله موارد مطرح شده و مورد بررسی نشست سوم پایش در تهران بود.


علوی فاضل هم گزارشی از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی شامل گزارش ثبت ساختار تشکیلاتی اعضای شورا‌ها و کمیسیون‌های استان‌ها، گزارش ثبت آمار و اطلاعات واحدهای دانشگاهی استان‌ها، گزارش ثبت درخواست مأموریت یا مرخصی دبیران هیأت امنای استان‌ها، گزارش ثبت تقویم جلسات هیأت‌های امنای استان‌ها، گزارش ثبت ساعات تدریس ریاست واحد‌ها و مراکز آموزشی استان‌ها ارائه داد.



در بخش دوم جلسه طی ۳ ساعت و نیم بحث و مشورت، حاضران سوالات و پیشنهاد‌هایشان را مطرح کردند و در‌‌ نهایت با تصمیم نهایی دکتر میرزاده نتیجه خوبی از جلسه سوم امور پایش استان‌ها حاصل شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین نشست هماهنگی پایش امور استان‌ها که بیش از هشت ساعت به طول انجامید، پس از شنیدن نکته‌نظر روسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها، خواستار آن شد که مسئولان و روسای واحدهای دانشگاهی در اجرای برنامه‌های خود همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری و مصالح نظام گام بردارند.


وی با تاکید بر تمرکز زدایی امور از مراکز استان‌ها، از روسای مراکز استان‌ها خواست تا برای اشراف بیشتر بر امور محوله، نظارت مستقیم و دقیق بر امور واحد‌ها داشته باشند و خاطرنشان کرد که از روسای واحد‌ها انتظار می‌رود نسبت به قطعی کردن احکام سرپرستی روسای واحد‌ها اقدام کنند تا آنان نیز برای اجرایی کردن برنامه‌ها و اهداف دانشگاه انگیزه بیشتری پیدا کنند.
هگمتانه، مقصد و میزبان چهارمین نشست


بیش از یک ماه از سومین نشست هماهنگی و پایش استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گذشته بود که چهارمین نشست پایش متفاوت از گذشته، این بار (13 مهر94) در یکی از مراکز استان و بیرون از پایتخت با حضور دکتر میرزاده، معاونان و روسای مراکز استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در همدان آغاز به کار کرد.


رئیس دانشگاه در نشست چهارم از مدیران و روسای واحد‌ها خواست به معرفی توانمندی‌های دانشگاه‌ها پرداخته و نسبت به رفع نواقص و مشکلات موجود اقدام کنند

در ابتدای این جلسه روسای مراکز استان‌ها به ارائه مشکلات واحد‌ها و نکته‌نظرات خود پرداختند. تغییر محاسبه ساعات موظفی استادان، ایجاد وحدت رویه و تعامل مثبت میان استان‌ها، رسیدگی به اثرات بودجه‌ای حقوق مدرسان حق التدریس، توزیع و ایجاد عدالت آموزشی، تخصیص منابع مالی برای پرداخت حق تخصص کارکنان، ایجاد کانون بازنشستگان، ادامه تحصیل کارکنان از موضوعاتی بود که روسای مراکز استان‌ها خواستار رسیدگی به آنها شدند.


تخصیص ردیف بودجه برای ایجاد شهرک‌های شفا، تاسیس قطب‌های هیات ممیزه برای تسریع در ارتقای استادان، ایجاد مکانیزم‌های جدید برای تنوع سازی در جذب دانشجو در واحدهای بین الملل، توسعه جغرافیایی، و... از دیگر مواردی بود که روسای مراکز استان‌ها به آن توجه و مطرح کردند و در ادامه معاونان و مدیران دانشگاه به این موارد پاسخ و گزارش معاونت‌های متبوع خود را ارائه دادند.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست چهارم با توصیه‌های مختلف به روسای واحدهای استان، مشارکت در طرح‌های شفا و سا‌ها را مهم‌ترین وظیفه آنان عنوان و با تأکید بر اطلاع روسای واحد‌ها از جزئیات بخشنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی، خاطرنشان کرد: «اگرچه برگزاری جلسات و گفتمان‌هایی مانند گردهمایی‌های پایش امور استان‌ها می‌تواند مشکلات را به حداقل برساند، اما مطالعه دقیق بخشنامه‌ها و اطلاع از جزئیات از اهمیت بالاتری برخوردار است.»


دکتر میرزاده از مدیران و روسای واحد‌ها خواست به معرفی توانمندی‌های دانشگاه‌ها پرداخته و نسبت به رفع نواقص و مشکلات موجود اقدام کنند.


ارائه گزارش اقدامات انجام شده جلسات قبلی در نشست ​پنجم


نخستین روز از آذر 94 شاهد برگزاری پنجمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در تهران بود. بخش اول پنجمین نشست به ریاست دکتر میرزاده و با حضور روسای مراکز استان برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست تأکید کرد که در دو سال مدیریت باقیمانده دانشگاه، به اندازه چهار سال کار می‌کنیم تا استانداردهای دانشگاه به نحو مطلوبی بالا برود.


رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی در پایش پنجم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جلسات قبلی هماهنگی و پایش امور استان‌ها، گفت: «در چهار جلسه‌ای که پیش از این برگزار شد، مصوبات خوبی به تصویب اعضا رسید که بر اساس آنها، کمیته‌های نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت‌های امنای استانی فعال شد.»


میرزاده در نشست پنجم تأکید کرد که در دو سال مدیریت باقیمانده دانشگاه، به اندازه چهار سال کار می‌کنیم تا استانداردهای دانشگاه به نحو مطلوبی بالا برود

وی خاطرنشان کرد که برنامه ریزی برای تأسیس شهرک شفا، توسعه مراکز تحقیقاتی برای حوزه علوم پزشکی، ایجاد حساب های فی مابین صندوق مشترک و مدیریت وجوه نقد، برگزاری جلسات شورای دانشگاه در استانها، توسعه بومی گزینی، حمایت از طرح های دانش بنیان، کاهش بوروکراسی در دانشگاه، ایجاد رشته های جدید و باجاذبه، عدم ورود دانشگاه به بازی‌های سیاسی، توجه دانشگاه آزاد اسلامی به مباحث قرآنی، تمرکززدایی از مراکز استانها، نظارت و پایش واحدهای کوچک توسط روسای واحد مرکز استان، تبلیغات بیشتر برای فعالیت‌های دانشگاه از سوی روابط عمومی دانشگاه، مشارکت فعال واحدها در طرح ساها، پیگیری مصوبات جلسات پیشین و... از جمله اقدامات انجام شده یا در حال انجام مصوبات جلسات قبلی هماهنگی و پایش امور استان‌هاست.


در ادامه این جلسه، معاونان دانشگاه گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده در معاونت متبوع خود ارائه دادند.



ممیزی رشته‌های تحصیلات تکمیلی، آماری از فرآیند جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، فعال شدن گروه‌های نظارتی تخصصی، ایجاد مرکز جامع آموزش سلامت، اعتباربخشی آموزشی در حوزه علوم پزشکی، روند جذب هیأت علمی علوم پزشکی، توسعه پرتال ساها، مجموعه مقررات شرکت‌های دانش بنیان، تدوین برنامه راهبردی و سند توسعه دانشگاه، افتتاح باشگاه فرهنگی ورزشی حافظ و بخشنامه‌های حوزه بین الملل، بخشی از گزارش معاونان و مدیران دانشگاه در نشست پنجم بود.


میرزاده پس از شنیدن نکته‌نظر و گزارش‌های روسای واحد‌ها و معاونان، در بخش دوم پنجمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی وجود نواقص و کاستی‌ها طبیعی است، گفت که در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ها و هدف گذاری‌هایی در سطح ملی انجام داده‌ایم که نیازمند همراهی و همکاری روسای تمام واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور است.


او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال ۱۴۰۴، می‌تواند ۶۰ درصد بار آموزش عالی کشور را در دست بگیرد، از روسای واحد‌ها خواست اگر روسای واحدهایی که زیرنظر شما کار می‌کنند، به برنامه‌های دانشگاه بی‌توجه یا بی‌اعتماد هستند، شخصی دیگری را جایگزین ایشان کنید که به این برنامه‌ها و اهداف دانشگاه اعتقاد دارد.



دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقطه عطف ششمین نشست


بعد از تعطیلات سال نو و در تاریخ 18 فروردین 95 ششمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید با دیدار مسئولان دانشگاهی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی رقم خورد.


طرح تجمیع ۳ یکی از موارد مهمی بود که در نشست ششم مطرح شد تا در سال جاری این طرح اجرا و در راستای کوتاه‌سازی فرآیند‌ها، چابک‌سازی و به اصطلاح روان سازی امور دانشگاه گام برداشته شود

این نشست در سازمان مرکزی دانشگاه و با هدف تبیین سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵، هماهنگی و مدیریت در سراسر کشور برای دستیابی به اهداف دانشگاه برگزار شد و معاونان دانشگاه مهم‌ترین برنامه‌هایشان را ارائه کردند. مسئولان اجرایی استان‌ها هم با ارائه نظر، پیشنهاد و سوالات به تبادل نظر با رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران کل دانشگاه پرداختند.


طرح تجمیع ۳ یکی از موارد مهمی بود که در این نشست مطرح شد تا در سال جاری این طرح اجرا و در راستای کوتاه‌سازی فرآیند‌ها، چابک‌سازی و به اصطلاح روان سازی امور دانشگاه گام برداشته شود؛ طرحی که مطالبه استان‌ها از سازمان مرکزی است و رویکرد رئیس دانشگاه تمرکززدایی، کاهش بروکراسی و تفویض اختیار است و استان‌ها می‌توانند این موارد را از سازمان مرکزی مطالبه کنند. در این طرح بر اساس تغییراتی که در ساختار‌ دانشگاه ایجاد شده، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های دانشگاه نیز تغییر می‌کند.


میرزاده در این نشست با بیان اینکه هر یک از جلسات هماهنگی و پایش امور استان‌ها دارای یک موضوع اصلی بوده است، تاکید کرد که موضوع اصلی پایش ششم، راه‌های عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و از آنجا که امسال توسط مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته، دانشگاه‌ها به طور عام و دانشگاه آزاد اسلامی به طور خاص باید اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یک محور در کارهای خود قرار دهد.



او از روسای واحدهای مراکز استان خواست طرح‌های شفا و سا‌ها را در واحد‌ها توسعه داده و سامانه آزاد اکسپو و مراکز رشد را نیز فعال کنند.


معاونان پارلمانی، برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان، عمرانی، علوم پزشکی، ورزشی، اداری مالی، دانشجویی فرهنگی، آموزشی و پژوهش و فناوری، سما، روسای مراکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی، حوزه ریاست، مدیرکل انتصابات و خزانه دار، مطالباتشان از روسای واحدهای مراکز استان در ششمین نشست هماهنگی و پایش أمور استان‌ها مطرح کردند.


تشکیل مجمع خیرین، استفاده از سرمایه ملت، کسب درآمد خارج از شهریه، تکریم ارباب رجوع، مستندسازی املاک، گسترش مدارس سما، تقویت جایگاه دفا‌تر EDC و EDO، توجه به اهداف معاونت ورزش در برنامه پنج ساله، نظارت بر خرید‌ها و مهیا کردن فرصت و شرایط بازخریدی کارکنان، جدیت در اجرای مصوبات جلسات پایش و هماهنگی امور استان‌ها، تهیه ویدئوکلیپ برای معرفی دستاوردهای واحد‌ها، بازدید مرتب از واحدها، اهتمام واحد‌ها به بخشنامه اموال گردانی، نقش حوزه فرهنگی، هنری و دانشجویی در اقتصاد مقاومتی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، اهتمام در ارتقا و ترفیع اعضای هیات علمی، رعایت سقف دانشجویان کلاس‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری، افزایش پتنت‌های بین المللی و راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی در تمام استان‌ها از جمله مطالبات معاونان و مدیران از روسای واحدهای دانشگاهی در استان‌ها بود.


عصر روز برگزاری پایش ششم، جمعی از مسئولان، معاونان، روسای دبیرخانه‌ها و روسای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی بعد از نشست با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی دیدار کردند.



در ابتدای این دیدار دکتر میرزاده گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد که آیت‌الله این گزارش را شوق‌انگیز وصف کرد و گفت که موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آدمی را سرشوق می‌آورد، صمیمانه خداوند بزرگ را به خاطر فرصتی که در راستای خدمت به دانش و فرهنگ کشور برای ما ایجاد کرده است، شکر می‌کنیم.


تبیین سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی نکته‌نظر و پیشنهادهای رؤسای واحدهای استانی و ارائه دیدگاه‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در باره برنامه‌ها و سیاست‌های کلان آتی این دانشگاه از اهداف هدف اصلی برگزاری پایش هفتم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به آیت الله هاشمی خاطرنشان کرد که همه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی که با رهنمودهای شما، برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را پیش می‌برند نسبت به دانشگاه‌های دولتی و سایر دانشگاه‌ها در ارتباط با بحث اقتصاد دانش بنیان که پایه اقتصاد مقاومتی است چندین گام جلوترند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم در این دیدار، موفقیت‌های دانشگاه را از جمله دستاورد‌های خوب نظام اسلامی و مردمی بودن دانشگاه آزاد اسلامی را افتخاری دیگر برای کشور دانست و بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: «ایجاد شغل بر پایه دانش، پایدار است و با توجه به احتیاج جامعه به اشتغال مولد، بسیاری از جوانان تحصیلکرده صاحب اشتغال پایدار می‌شوند که یکی از مسایل مهم برای کشور است.


ایستگاه هفتم در «دیار کریمان»


بعد از برگزاری شش نشست (پنج نشست در تهران و یک نشست در همدان)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان فردا چهارشنبه 23 تیر در دیار کریمان، میزبان هفتمین جلسه هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده است.


دبیران هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست حضور خواهند داشت.


تبیین سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی نکته‌نظر و پیشنهادهای رؤسای واحدهای استانی و ارائه دیدگاه‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در باره برنامه‌ها و سیاست‌های کلان آتی این دانشگاه از اهداف هدف اصلی برگزاری پایش هفتم است.


به گزارش آنا، بعد از تغییراتی که در ساختار دانشگاه (استانی شدن) ایجاد شد، سلسله نشست‌‌های هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کردند تا همه امور با هماهنگی، تفویض اختیار و مشورت انجام و سیاست‌ها با نظارت دقیق در استان‌ها اجرا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته