دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1395 - 09:10

شرکت رباتیک آلمانی در آستانه عقد قرارداد با خریدار چینی‌

شرکت آلمانی سازنده تجهیزات رباتیک Kuka در آستانه پذیرس عقد قرارداد با شرکت چینی Midea است که نتیجه آن در هفته آینده اعلام می‌شود.
کد خبر : 97438

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت آلمانی Kuka که سازنده تجهیزات رباتیک به شمار می‌رود قرار است به زودی قراردادی را با سرمایه‌گذاران چینی امضاء کند که به گفته منابع مطلع، تعهد بلندمدت نسبت به اداره مرکزی، کارخانه‌ها و مشاغل موجود ایجاد می‌شود.


شرکت رباتیک Kuka در هفته پیش رو باید نتیجه نهایی را نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش این قرارداد 4/99 میلیارد دلاری با شرکت چینی‌ Midea اعلام کند. شرکتKuka، بزرگ‌ترین شرکت آلمانی فناوری‌های صنعتی است که در موج معاملات اخیر مورد هدف خریدار چینی قرار گرفته است.


شرکت Midea یکی از تولیدکنندگان لوازم الکتریکی در چین است که در پکن و چند شهر دیگر شعب مختلفی دارد. به گزارش منابع مطلع، تاکنون پیشرفت‌هایی در مذاکرات بین شرکت Kuka و Midea صورت گرفته و نتایج نهایی مذاکرات دو شرکت، روز شنبه در جلسه هیات نظارت اعلام خواهد شد.


در حال حاضر، جزئیات قرارداد باید نهایی شود تا در روزهای آتی، قرارداد به امضای طرفین برسد. این قرارداد که با هدف حفظ شعب و مراکز فعلی و برقراری کارخانه‌ها و کارمندان امضا می‌شود، تا سال 2023 استوار خواهد بود.


به گزارش یکی از روزنامه‌های معتبر آلمان، تاکنون شرکت چینی Midea ضمانتی را شامل استقلال مدیریت شرکت Kuka به آن ارائه کرده است. اخبار قرارداد شرکت چینی با شرکت Kuka، جنجالی را میان سیاستمداران آلمانی به پا کرده است، هر چند Midea متعهد شده که اجازه اقدام مستقل را به این شرکت دهد و امکان گسترش آن را در چین فراهم کند.


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار ماه جاری از چین به این نکته اشاره کرد که مانع از عقد این قرارداد نخواهد شد و درها را برای شرکت‌های آلمانی باز می‌گذارد تا بتوانند با شرکت‌های خارجی مشارکت کرده و قراردادهایی را امضاء کنند.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته