دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اقتصاد آموزش و پرورش، روی میز نقد/ آیا آزادراه «اقتصاد» در نظام آموزشی، مسدود خواهد شد؟

اقتصاد آموزش و پرورش، روی میز نقد  آیا آزادراه «اقتصاد» در نظام آموزشی، مسدود خواهد شد؟
نخستین میزگرد علمی و تخصصی بررسی و چالش‌ها و راهکارهای تقویت اقتصاد آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش تشریح شد.
کد خبر : 937189

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نخستین میزگرد علمی و تخصصی بررسی و چالش‌ها و راهکارهای تقویت اقتصاد آموزش‌وپرورش در شورای عالی آموزش‌وپرورش تشریح شد.

محمود امانی دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش ظهر امروز سه‌شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ در میزگرد علمی تخصصی بررسی چالش‌ها و راهکارهای تقویت آموزش‌وپرورش که در ساختمان علاقه‌مندان برگزار شد حاضر و در سخنان خود ضمن بیان خوش‌آمد گویی به حاضرین توضیحاتی در باب جلسات، میزگردها و کارگروه‌های هفتگی شورای عالی آموزش‌وپرورش عنوان کرد. 

سپس صالح سوری ریاست نخستین میزگرد علمی  که از سوی شورای عالی آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود پس از اعلام و معرفی مدعوین این جلسه اظهار کرد: اقتصاد آموزش‌وپرورش از دهه ۶۰ مطرح می‌شود و در بین مهمانان باید به فهمی مشترک در این باب برسیم. پس بهتر است ابتدا هر یک به تعریف مشخصی از اقتصاد نظام تعلیم و تربیت بپردازیم. 

وی با طرح پرسشی درباره اقتصاد آموزش‌وپرورش تریبون را در اختیار صمد برزویان عضو هیئت‌علمی دانشگاه نیز به تشریح اقتصاد و چگونگی منابع مختلف و بهره‌وری و بازدهی این بودجه پرداخت. 

سپس درباره نابرابرهای آموزش و عدالت اجتماعی و تقسیم آن سخن به میان آورد. 

سپس نوبت به محمد بداغی رسید تا در اظهارات خود مو لف‌های مشخصی برای به گردش درآوردن چرخه بخش‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت طرح کند. 

در ادامه نیز دیگر کارشناسان تعریف خود را از اقتصاد آموزش‌وپرورش بیان کردند. 

سپس سوری با طرح پرسش دیگری درباره نگاه تحولی در بدنه آموزش‌وپرورش بحث لزوم دارا بودن نگرش تحول‌خواه را اظهار کرد.  دیگر کارشناسان امر هریک نقطه نظرات خود را بیان کردند. 

در ادامه این بخش مباحثی درباره اختصاص منابع دیگر کشورهای توسعه‌یافته چون سنگاپور، فنلاند و... با اقتصاد آموزش‌وپرورش کشورمان تطبیق داده شد. 

صالح سوری دبیر کمیسیون اقتصاد و منابع فیزیکی شورای عالی آموزش‌وپرورش پرسش دیگری درباره مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های اقتصاد آموزش‌وپرورش کشور طرح کرد و این موضوع به بحث گذاشته شد. 

یکی دیگر از کارشناسان حاضر در جلسه حقوق معلمان را در خوش‌بینانه‌ترین حالت به چند دلار تخمین زد.

وی از دولت خواست که دست از جیب معلمان بردارند، وی همچنین اظهار کرد: ما در نظام تعلیم و تربیت باید از نظام بوروکراتیک دست برداشته  و به کار اجرایی با تشکیل اتاق فکر مشخصی بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب