دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
لایحه بودجه سال ۱۴۰۴؛

منابع کلی دولت در بودجه ۱۴۰۴ چقدر پیش بینی شده است

منابع کلی دولت در بودجه ۱۴۰۴ چقدر پیش بینی شده است
دولت برای منابع و مصارف بودجه کل کشور بالغ بر یکصد و هیجده میلیون و نهصد و شصت و شش هزار میلیارد ریال (۱۱۸۹۶۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) در نظر گرفته است.
کد خبر : 937179

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امروز ۱ آبان ۱۴۰۳ مسعود پزشکیان رئیس جمهور دوره چهاردهم جمهوری اسلامی ایران لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. با برسی متن لایحه بودجه تقدیمی مشخص می‌شود که دولت برای منابع و مصارف بودجه کل کشور بالغ بر یکصد و هیجده میلیون و نهصد و شصت و شش هزار میلیارد ریال ( ۱۱۸۹۶۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ) در نظر گرفته است.

همچنین منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌های سرمای‌های و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از نظر هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر شصت و چهار میلیون و هفتاد و شش هزار میلیارد ریال (۶۴۰۷۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) در نظر گرفته شده است.

در متن بودجه آمده است که از میزان در نظر گرفته شده برای منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمد‌ها و واگذاری‌ها مبلغی بالغ بر پنجاه و نه میلیون و هشتصد و هفتاد و شش هزار میلیارد ریال (۴۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) برای بخش منابع عمومی در نظر گرفته شده است.

پس از آن نیز درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر چهار میلیون و دویست هزار میلیارد (۵۹۸۷۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) تخمین زده شده است. همچنین بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤ سسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمد‌ها و سایر منابع تأمین اعتباری نیز بالغ بر پنجاه و چهار میلیون و هشتصد و نود هزار میلیارد ریال (۵۴۸۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) در نظر گرفته شده است.   

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب