دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با همکاری لیگ‌های دانشجویی و دانش آموزی؛

المپیک پهپاد‌ها و رباتیک برگزار می‌شود

المپیک پهپاد‌ها و رباتیک برگزار می‌شود
دبیر بخش رویداد رباتیک و پهباد المپیک فناوری از المپیک فناوری پهپاد‌ها و رباتیک در لیگ‌های دانشجویی و دانش آموزی خبر داد.
کد خبر : 937166

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سروش صادق نژاد دبیر بخش رویداد رباتیک و پهپاد المپیک فناوری ۲۰۲۴ امروز در جمع خبرنگاران در پارک فناوری پردیس گفت: امسال برای اولین بار المپیک فناوری برگزار شد و بحث رباتیک و پهپاد نیز یکی از موضوعات این رویداد است که با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا) برنامه ریزی شده است.

وی گفت: این بخش از رقابت‌های لیگ المپیک فناوری در دو بخش رباتیک و پهپاد‌ها برگزار می‌شود و این لیگ در حوزه‌های دانش آموزی و دانشجویی تعریف شده و طی ۶ روز تیم‌ها در رقابت‌های مقدماتی، نیمه نهایی و فینال با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

صادق نژاد ادامه داد: این رقابت در قالب ۱۴ لیگ بخش رباتیک و ۳ لیگ بخش پهپاد‌ها برگزار می‌شود. در این دوره حدود ۳۵۰ نفر شرکت می‌کنند و تیم‌ها از روز پنج شنبه به طور رسمی در مسابقات مقدماتی حاضر خواهند شد و تیم‌ها در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به ستاپ اولیه تیم‌ها و آشناسازی با محیط مسابقه و همچنین مونتاژ ربات‌ها می‌پردازند.

دبیر بخش رویداد رباتیک و پهباد المپیک فناوری خاطرنشان کرد: آغاز رقابت‌های این لیگ از روز پنج شنبه خواهد بود. از روز شنبه رفابت نیمه نهایی و روز یکشنبه فینال این رقابت‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات را رشد مهارت‌های فردی در حوزه‌های مهندسی، الکترونیک هوش مصنوعی است. این رویداد موجب تقویت همکاری میان متخصصان رشته‌ها و حوزه‌های مختلف خواهد شد. تقویت کار تیمی، ارتباطات بین المللی و معرفی آخرین دستاورد‌های فناوران به سرمایه گذاران از دیگر اهداف این رویداد است.

وی افزود: رقابت‌های رباتیک و پهپاد به صورت همزمان برگزار خواهد شد و روال مسابقات رباتیک به این صورت است که یک فراخوان اولیه منتشر کردیم.

به گفته وی؛ طبق استاندارد‌هایی که برای هر لیگ تدوین شد، یکسری اطلاعات فنی از تیم‌ها دریافت می‌شود و بعد از ارزیابی این مدارک، صلاحیت تیم‌ها بررسی و در نهایت تیم‌های شرکت کننده در مراحل رفابتی مشخص خواهد شد.

صادق نژاد گفت: حدود ۳۰ درصد از هر لیگ به مرحله نیمه نهایی وارد می‌شوند و ۵۰ درصد از شرکت کنندگان مرحله نیمه نهایی به مرحله فینال راه می‌یابند.

وی افزود: ۳ لیگ جدید در بخش رقابت‌های رباتیک اضافه میشود و مسابقات رباتیک بر اساس استاندارد‌های است و ما در برگزاری این رقابت‌ها از استاندارد‌های جهانی تبعیت می‌کنیم و برای این منظور مجبور هستیم که در مسابقات منطقه‌ای این استاندارد‌ها را لحاظ کنیم. تعریف این ۳ لیگ جدید می‌تواند مجوزی برای حضور در لیگ جهانی باشند.

وی به با اشاره به پهپاد‌های امدادی مربوط به شرکت کنندگان بزرگسال و پهپاد‌های سرعتی را مربوط به بخش دانش آموزی می‌شود گفت: پهپاد‌های شرکت کننده در این لینک جزح ریزپرنده‌ها هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب