دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی؛

«برندینگ قوی در سطح بین‌المللی» لازمه تثبیت جایگاه شرکت‌های ایرانی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

«برندینگ قوی در سطح بین‌المللی» لازمه تثبیت جایگاه شرکت‌های ایرانی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، لازمه تثبیت جایگاه شرکت های ایرانی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را برندینگ قوی در سطح بین‌المللی عنوان کرد.
کد خبر : 937021

به گزارش خبرگزاری آنا، نمایشگاه جیتکس که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین رویدادهای فناوری در جهان محسوب می‌شود، هر ساله میزبان مجموعه‌ای از جدیدترین دستاوردهای حوزه IT و ارتباطات است. جیتکس (GITEX) فرصتی استثنایی برای سرمایه‌گذاران، شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها تا با آخرین فناوری‌ها آشنا شوند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید را شناسایی کنند.

سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در بازدید از نمایشگاه جیتکس 2024 اظهارکرد: در نمایشگاه امسال، با حضور چشمگیر ایران و نمایش آخرین دستاوردهای 20 شرکت دانش‌بنیان که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در پاویون اختصاصی ایران شرکت کردند، گامی مهم به سوی آینده برداشتیم. با این حال، هنوز تا رسیدن به جایگاه شایسته کشورمان راه داریم و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، حضور ایران در سال آینده حتی پربارتر و قوی‌تر باشد.

وی افزود: شناسایی دقیق شرکت‌های توانمند و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های نمایشگاه جیتکس، دو نکته بسیار کلیدی برای موفقیت در این رویداد مهم هستند. با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی‌های لازم می‌توانیم از این فرصت برای معرفی توانمندی‌های کشور و ایجاد ارتباطات تجاری بهره‌برداری کنیم.

به گفته کرباسی، برای حمایت از حضور پررنگ و مؤثر کشور در نمایشگاه جیتکس، می‌توان برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفت که یکی از این برنامه‌ها، حمایت از شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری است تا بتوانند پاویون‌های تخصصی خود را راه‌اندازی کنند.

 وی ضمن اشاره به تنوع سالن‌های نمایشگاه، تصریح کرد: می‌توانیم پاویون‌های تخصصی برای حوزه‌های مختلف مانند امنیت سایبری، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور ایجاد کنیم. وجود یک برندینگ قوی برای ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح بین‌المللی، به ما کمک خواهد کرد تا جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با توجه به اهمیت استفاده از کارگزاران حرفه‌ای و متخصص اظهار داشت: یکی از عوامل کلیدی برای موفقیت در نمایشگاه جیتکس استفاده از کارگزارن تخصصی است. این کارگزاران با ارائه خدمات متنوع و فراتر از حوزه نمایشگاه، می‌توانند به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کمک شایانی کنند. برای تحقق این مهم، حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ضروری است تا بتوانیم به طور کامل از ظرفیت‌های نمایشگاه جیتکس بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: محور اصلی نمایشگاه جیتکس 2024 فناوری‌های حوزهIT، زیرساخت و به ویژه هوش مصنوعی بود. لذا با توجه به رشد روزافزون اهمیت محاسبات ابری، رفع چالش‌های پیش روی شرکت‌ها، از جمله جذب سرمایه‌گذار و کمبود نیروی متخصص به ویژه برای شرکت‌های نوپا که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لازم است در برنامه‌ریزی برای فرصت‌های بعدی، شرکت‌ها بتوانند ضمن نمایش دستاوردهای خود، با سرمایه‌گذاران بالقوه ارتباط برقرار کرده و به دنبال جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه محصولات و خدمات خود باشند. ارائه طرح کسب‌وکار قوی، ایجاد شبکه‌های ارتباطی مؤثر از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند به شرکت‌ها در جذب سرمایه‌گذار کمک کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با توجه به فراخوانی که در شهریور ماه سال جاری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه جیتکس منتشر شد گفت: ستاد با هدف ایجاد فرصت برابر برای تمامی شرکت‌های ایرانی، اقدام به اطلاع‌رسانی گسترده و دقیق درباره نحوه استفاده از پاویون ایران و مزایای حضور در نمایشگاه کرد. همچنین با برگزاری جلسات توجیهی و ارائه مشاوره‌های تخصصی تلاش کردیم تا شرکت‌ها بتوانند به بهترین شکل ممکن در این رویداد بین‌المللی حضور یابند. همچنین در محل نمایشگاه نیز با بازدید مستمر از غرفه‌های شرکت‌کنندگان ایرانی به صورت مستقیم با مشکلات و نیازهای آن‌ها روبرو شدیم و درتلاش هستیم تا با ایجاد شبکه‌سازی، زمینه برای رفع چالش‌ها فراهم کنیم. حمایت ویژه از شرکت‌های کوچک و متوسط نیز همیشه در دستور کار ستاد است.

وی با اشاره به بازدید از غرفه همراه اول در سالن اصلی نمایشگاه جیتکس تصریح کرد: تمرکز همراه اول بر فناوری‌های نوینی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و خدمات مبتنی بر ابر، نشان دهنده تعهد به توسعه خدمات دیجیتال و ارتقای تجربه کاربری مشترکان است. همراه اول با ارائه راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، تلاش می‌کند تا خدمات هوشمند و شخصی‌سازی شده‌ای را به مشترکین خود ارائه دهد. همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه، از جمله اقدامات مهم همراه اول برای تقویت جایگاه خود در بازار فناوری‌های نوین است.

کرباسی افزود: با توجه به اهمیت نمایشگاه جیتکس در معرفی توانمندی‌های فناوری ایران باید برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند و مؤثر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در دوره بعدی این رویداد از همین حالا آغاز شود. با شناسایی دقیق موضوعات کلیدی و اولویت‌بندی آن‌ها، ایجاد یک هماهنگی قوی بین سازمان‌های مختلف، حمایت‌های مالی و معنوی از شرکت‌ها، که بتوانیم به موفقیت چشمگیری دست یابیم و غرفه‌های ایرانی را به نمادی از نوآوری و فناوری در منطقه تبدیل کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان گفت: ارائه خدمات منتورینگ (Mentoring) تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی حاضر در نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند جیتکس از جمله اقدامات کلیدی برای ارتقای توانمندی‌های این شرکت‌ها و افزایش موفقیت آن‌هاست. این خدمات می‌توانند شامل آموزش‌های تخصصی در زمینه ارائه، مذاکره و شبکه‌سازی، دسترسی به ابزارها و امکانات و همچنین فراهم کردن فرصت‌های ارتباط با سرمایه‌گذاران و شرکای تجاری بین‌المللی باشد و با بهره‌گیری از این خدمات، شرکت‌کنندگان می‌توانند تجربیات ارزشمندی کسب کرده و توانایی‌های خود را در سطح بین‌المللی ارتقا دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب