دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید زیرساخت‌های ابری و ذخیره‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار توسط محققان کشور

تولید زیرساخت‌های ابری و ذخیره‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار توسط محققان کشور
متخصصان کشور موفق به ارائه زیرساخت‌های ابری و ذخیره‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار برای سازمان‌ها و سامانه‌های بزرگ‌مقیاس شدند.
کد خبر : 935383

حمید صغیری، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: سامانه‌های نرم‌افزاری و زیرساخت‌های ابری راهکاری جامع مبتنی بر کوبرنتیز برای افزایش پایداری، دسترس‌پذیری و امنیتِ سامانه‌های آنلاین به‌ویژه محیط‌های حساس، پیچیده و با نرخ تراکنش بالا است.

وی افزود: کوبرنتیز یک پلتفرم برای مدیریت خدمات و برنامه‌های کانتینربندی شده است که فرآیند‌های مربوط به استقرار، مدیریت و مقیاس‌پذیر کردن آنها را خودکار می‌کند. کوبرنتیز یک اکوسیستم عظیم است که به‌سرعت در حال رشد بوده و از آنجا که یک نرم‌افزار آزاد است، در دسترس همگان قرار دارد.

صغیری خاطرنشان کرد: این خدمات شامل ابزارها، فرآیند‌ها و سرویس‌های نرم‌افزاری مورد نیاز سازمان‌ها و تیم‌های توسعه نرم‌افزار با هدف پاسخ‌گویی به نیاز‌های تیم توسعه و زیرساخت در مقیاس بزرگ است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص مخاطبین این محصول بیان کرد: هر سامانه آنلاینی که در استارت‌آپ ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود داشته باشد قابلیت استفاده و بهره برداری از این سرویس‌ها را دارد.

صغیری با اشاره به اینکه برنامه‌های مدونی برای صادرات داریم، عنوان کرد: شرکت ما با حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و گسترش ارتباطات با کشور‌های اروپایی، آمریکا و کانادا برنامه‌هایی برای صادرات دارد چرا که حوزه کاری ما جزو پرکاربردترین و پرتقاضاترین حوزه‌ها در دنیا شناخته می‌شود و خصوصا حوزه نرم افزار DevOps در خارج از کشور بسیار خواهان دارد.

وی افزود: نمونه‌های خارجی بسیار گسترده‌ای مانند آمازون، مایکروسافت و... وجود دارد و مزیت محصول ما در مقایسه با نمونه خارجی این است که این محصول با توجه به قابلیت‌های تکنولوژی داخلی و هزینه‌های بسیار کمتر در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: با همت کارشناسان و متخصصان مجموعه توانسته ایم از ابتدا محصول را تولید کنیم چراکه اگر این مهم اتفاق نمی‌افتاد هزینه‌های گزافی برای خرید از خارج کشور صورت می‌گرفت و با این اقدام صرفه جویی ارزی انجام شد.

صغیری در پایان گفت: ما مفتخریم که بزرگترین فضای ذخیره سازی متمرکز کشور را در داخل کوبرنتیز فراهم کنیم و به طور مداوم محصولات خود را با ایده‌های خلاقانه با توجه به روند پیشرفت جهان به روز می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب