دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی خبر داد؛

خدمات و محصولات هوش مصنوعی در آزمایشگاه هوش مصنوعی رتبه بندی و ارزیابی می‌شوند

خدمات و محصولات هوش مصنوعی در آزمایشگاه هوش مصنوعی رتبه بندی و ارزیابی می‌شوند
بکایی گفت:یکی از وظایف مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی، رتبه بندی و تایید نمونه خدمات و محصولات در حوزه هوش مصنوعی است؛ اخیرا در بخش ارزیابی و رتبه بندی خدمات مرجعیت آزمایشگاه را دریافت کردیم.
کد خبر : 934968

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدهادی بکایی، مدیر مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرنگار آنا پیرامون فعالیت‌های این مرکز توضیح داد و گفت: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار محور اصلی فعالیت می‌کند که شامل اسناد راهبردی، استانداردسازی، بررسی لایحه هوش مصنوعی با هدف تسهیل گری و تنظیم برنامه‌های اجرایی است. همچنین این نهاد حاکمیتی اسناد راهبردی مربوط به عملیاتی کردن هوش مصنوعی در سازمان‌ها دولتی را که در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره شده را دنبال می‌کند.

وی در ادامه گفت: اخیرا نیز بخش ارزیابی و رتبه بندی خدمات مرجعیت آزمایشگاه هوش مصنوعی را دریافت کردیم و در زمینه توسعه کاربردها در کنار شرکت‌ها و حمایت از شرکت‌ها هستم و نهایتا در زمینه تامین منابع پردازشی و ذخیره سازی فعالیت‌هایی داریم.

مدیر مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: نقش اصلی پژوهشگاه ورود به حوزه‌هایی است که بخش خصوصی انگیزه‌ای برای ورود به آنها ندارد؛ یکی از این حوزه‌ها رگولاتوری است. درخصوص بحث تنظیم گری مقررات حوزه، تعاملات موثری با معاونت حقوقی ریاست جمهوری و سایر نهادهای مربوطه داریم.

بکایی افزود: در بحث توسعه کاربردها سعی داریم به نحوی پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشیم تا بتوانیم با شناخت نیازهای بخش خصوصی و حاکمیتی در حوزه هوش مصنوعی، ارتباط میان آنها را فراهم کنیم تا در نهایت کاربردهای حوزه هوش مصنوعی توسعه پیدا کند.

بکایی با اشاره به اینکه هدف آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی ارزیابی، رتبه بندی و تایید نمونه خدمات و محصولات در حوزه هوش مصنوعی است افزود: در حال حاضر با توسعه بیش از پیش هوش مصنوعی جای خالی چنین نهادی در کشور احساس می شد بنابراین در کنار بحث رتبه بندی که مربوط به خدمات حوزه هوش مصنوعی است، بحث برطرف کردن حل چالش‌ها در یکی از شاخه‌های آزمایشگاه در حال انجام است، به این صورت که گروه‌های تحقیقاتی با ارائه راه حل و مقایسه آنها با یکدیگر با بهترین راه را انتخاب می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب