دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

پذیرش دانشجوی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی برای اولین بار در کشور

پذیرش دانشجوی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی برای اولین بار در کشور
دبیر بورد فیزیوتراپی گفت: در دولت سیزدهم یکی از اقدامات موثری که با حمایت ویژه ی معاونت آموزشی وزارت به سرانجام رسید این بود که علاوه بر مقطع کارشناسی و ارشد، در‌مقطع دکتری نیز دانشجوی فیزیوتراپی تربیت کنیم و این اقدام سبب شد تا خیل عظیمی از نخبگان به خارج از کشور مهاجرت نکنند.
کد خبر : 934370

اسماعیل ابراهیمی تکام جانی دبیر بورد فیزیوتراپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره ارزیابی روند آموزش پزشکی اظهار کرد: در دولت قبلی به خصوص وزارت بهداشت، بیشتر در حیطه معاونت آموزشی کارهای بسیار بزرگ و نشدنی صورت گرفته است، شاید تا آن زمان هیچ معاون آموزشی نبوده که نسبت به مسائل جامعه آگاه باشد و با ارائه آموزش های مناسب برای استادان و دانشجویان نقش مفیدی ایفا کند.

وی با بیان اینکه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حوزه توانبخشی کارهای بی بدیلی انجام داده است؛ تاکید کرد: از جمله مهم ترین رشته های توانبخشی می توان به فیزیوتراپی و شنواشناسی و ... اشاره کرد؛ بنابراین با توجه به تعداد متقاضیان بالا نظر معاون آموزشی این بود تا دوره دکتری حرفه ای در فیزیوتراپی باید در دو سطح اجرا شود، اولین موضوع داوطلبان مقطع دکتری عمومی هستند تا بتوانند با کسب دروس و مهارت های لازم در ارائه خدمات مشکلی نداشته باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: رشته فیزیوتراپی در تمام بیماری ها در سطح کارشناسی دخالت دارد، این نشان می دهد که فیزیوتراپی در دنیا داوطلبان زیادی دارد.

دبیر بورد فیزیوتراپی ادامه داد: طبق برنامه درسی و برنامه آموزشی مدون با معاونت آموزشی وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم تا دانش آموختگان فیزیوتراپی کارشناسی و ارشد را برای ورود به مقطع دکتری آماده کنیم، بالغ بر 20 سال به دنبال انجام این کار بودیم؛ چرا که ارائه خدمات برای مردم بسیار مهم است که با عنایت و پشتکار دولت سیزدهم محقق شد.

ابراهیمی گفت: هم اکنون، ۶ دانشگاه پزشکی با برگزاری کنکور از دانش آموختگان کارشناسی و ارشد برای مقطع دکتری حرفه ای فیزیوتراپی دانشجو پذیرش کرده است، در اولین دوره برگزاری کنکور فرصت کمی برای اطلاع رسانی در شورای سنجش پزشکی داشتیم، اما ۱۹۰۰ داوطلب شرکت کردند که ۱۶۴ نفر از آنها را پذیرش کردیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بیشترین داوطلبان کنکور را به خود اختصاص داده بودند؛ بنابراین تصمیم به راه اندازی دکتری حرفه ای فیزیوتراپی گرفتیم؛ چرا که نیاز جامعه است و فشار را از آن سه رشته بر می دارد و رشته فیزیوتراپی بسیار مهم است که همت والای دکتر باقری فرد و حمایت ها و نظارت های ایشان را نشان داد.

دبیر بورد فیزیوتراپی ادامه داد: پس از راه اندازی دکتری حرفه ای فیزیوتراپی دکتری حرفه ای گروه شنوایی شناسی راه اندازی شد و آیین نامه اجرایی آن به تصویب رسیده است، اما برای سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش پزشکی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب