دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو مجلس خبرگان رهبری:

فضای مجازی باید ضابطه‌مند و قانونمند باشد

فضای مجازی باید ضابطه‌مند و قانونمند باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اقدامات لازم برای حکمرانی در فضای مجازی، حضور موثر در فضای مجازی است، اما باید فضای مجازی ضابطه‌مند و قانونمند باشد.
کد خبر : 931919

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه فضای مجازی یکی از مهمترین مسائل کشور است، گفت: فضای مجازی بدون نظم، قانون و ضابطه نمی‌تواند باشد و اگر در فضای مجازی قانون حاکم نباشد، بی اخلاقی حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی باید بستر آموزش باشد و فعالیت‌های اخلاقی در آن حاکم باشد، تصریح کرد: فضای مجازی امروز اهمیت چندانی پیدا کرده است و این اهمیت به ما می‌گوید که نباید اجازه دهیم دشمن از این فضا به عنوان ابزار علیه جامعه ما استفاده کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار اعمال حکمرانی در فضای مجازی شد و افزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی اهداف و توطئه‌هایی را علیه مردم ما طراحی کرده و ما با مدیریت صحیح می‌توانیم اهداف دشمن را خنثی کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت که یکی از اقدامات لازم برای حکمرانی در فضای مجازی، حضور موثر در فضای مجازی است، اما باید فضای مجازی ضابطه‌مند و قانونمند باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه «فضای مجازی بستر تهدید‌ها و فرصت‌هاست» گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر فضای مجازی رها باشد از فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود دولت و مجلس با اهتمام به فضای مجازی، اقدامات لازم را برای تحقق حکمرانی در فضای مجازی در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب