دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده از نمایشگر‌های دیجیتال برای خردسالان سوئدی ممنوع شد

استفاده از نمایشگر‌های دیجیتال برای خردسالان سوئدی ممنوع شد
مقامات بهداشتی با همکاری وزیر امور اجتماعی سوئد دستورالعملی صادر کردند که به موجب آن والدین باید فرزندان زیر دو سال خود را از نمایشگر‌های دیجیتال دور نگه دارند.
کد خبر : 930471

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از گاردین، مقامات بهداشتی سوئد به والدین هشدار داده‌اند که فرزندان خود را تا قبل از دو سالگی در معرض هیچ نوع صفحه نمایش دیجیتال قرار ندهند.

طبق دستورالعمل‌های اعلام شده توسط مقامات بهداشتی در سوئد، کودکان زیر دو سال نباید در معرض صفحه نمایش دیجیتالی قرار بگیرند و نوجوانان نیز نباید بیش از سه ساعت در روز مقابل صفحه نمایشگر دیجیتال باشند.

بر اساس این هشدار والدین باید در خصوص استفاده فرزندان خردسال خود از صفحه‌نمایش دیجیتال مراقبت و نظارت داشته باشند و پیامد‌های آن را جدی بگیرند. این نخستین بار است که سازمان بهداشت عمومی سوئد در خصوص «تنظیم زمان قرار گرفتن مقابل نمایشگر توسط والدین» دستورالعمل صادر می‌کند.

استفاده از صفحه نمایش دیجیتال در بین کودکان دو تا پنج ساله باید حداکثر به یک ساعت محدود شود، در حالی که کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال نباید بیش از دو ساعت از صفحه نمایش دیجیتال استفاده کنند. در بین ۱۳ تا ۱۸ سال محدودیت سه ساعت است.

در هشدار سازمان بهداشت عمومی سوئد تأکید شده است که استفاده از رسانه‌های دیجیتال می‌تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد، از جمله اختلال خواب و علائم افسردگی.

سازمان بهداشت عمومی سوئد همچنین توصیه کرده است که کودکان قبل از خواب از نمایشگر‌های دیجیتال استفاده نکنند و شب‌ها نباید این گونه صفحه نمایش‌ها را در اتاق خواب بگذارند.

جیکوب فورسمد، وزیر امور اجتماعی سوئد در واکنش به این توصیه بهداشتی گفت: «سودآوری شرکت‌های فناوری به بهای آسیب به سلامت کودکان تمام می‌شود.»

در اوایل سال جاری میلادی، یک مطالعه علمی سه ماهه که در فرانسه به سفارش امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، انجام شد نشان داد که کودکان زیر سه سال نباید در معرض نمایشگر‌های دیجیتال از جمله تلویزیون قرار گیرند و هیچ کودکی نباید قبل از ۱۱ سالگی تلفن همراه داشته باشد.

برخی از مدارس فرانسه ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس برای دانش‌آموزان زیر ۱۵ را سال به عنوان بخشی از برنامه «مکث دیجیتال» آزمایش می‌کنند که در صورت موفقیت از ژانویه می‌تواند در سراسر این کشور اجرا شود.

دولت سوئد پیشتر اعلام کرده بود که در حال بررسی ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند در مدارس ابتدایی است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته