دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1403 - 17:17

فواید تمرینات قلبی-عروقی شدید برای زنان بالای ۴۰

فواید تمرینات قلبی-عروقی شدید برای زنان بالای ۴۰
مطالعات علمی اخیر به وضوح نشان داده‌اند که تمرینات قلبی-عروقی شدید برای زنان بالای ۴۰ سال فواید زیادی دارد.
کد خبر : 930091

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس گزارش قایقرانی ایالات متحده، بسیاری از زنان ۴۰ تا ۶۹ ساله در طول هفت سال گذشته به این ورزش پیوسته‌اند. برخی حتی تا سنین بالاتر قایقرانی را به صورت رقابتی تمرین می‌کنند.

مطالعات علمی اخیر به وضوح نشان داده‌اند که تمرینات قلبی-عروقی شدید برای زنان بالای ۴۰ سال فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۲۴ نشان داد که ورزش می‌تواند به رشد مغز کمک کند. همچنین، چندین مطالعه دیگر نشان داده‌اند که ورزش می تواند خطر سرطان سینه را کاهش داده و اثرات منفی تنهایی و انزوای اجتماعی بر سلامتی را کاهش دهد.

سیلر در مورد فواید قایقرانی می گوید: «اکنون می‌توانم در طول تمرینات صبحگاهی، ۱۰۹۰۰ متر را پارو بزنم و روزی بیست شنا بروم. همچنین هفته‌ای یک بار به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی‌های طولانی می‌پردازم.»

تحقیقات نشان می‌دهند که یادگیری مهارت‌های جدید در سنین بالاتر می‌تواند رشد سلول‌های مغزی را تحریک کرده و از کاهش قابلیت‌های ذهنی جلوگیری کند. این فواید زمانی بیشتر می‌شود که مهارت جدید شامل تمرینات قلبی-عروقی شدید باشد، که خون بیشتری به مغز می‌فرستد و با تحریک مواد شیمیایی به بازیابی سلول‌های مغزی کمک می‌کنند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ نشان داده است که هرچه بیشتر تجربه‌های شگفتی‌آور را در زندگی روزمره داشته باشیم، کمتر دچار استرس شده و احساس بهتری خواهیم داشت.

در سال‌های اخیر، بازماندگان سرطان سینه در سراسر جهان به تیم‌های قایقرانی‌ پیوسته‌اند و این باعث شده که آن‌ها به طور قابل توجهی از نظر قدرت جسمانی، تصویر ذهنی و خلق و خو بهبود یابند. بسیاری از این بازماندگان هرگز عضو تیم‌های ورزشی نبوده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته