دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1403 - 12:30
المپیک پاریس

شب نقره ای برای ایران با دو مدال یزدانی و برخورداری

شب نقره ای برای ایران با دو مدال یزدانی و برخورداری
در چهاردهمین روز رقابت های المپیک امروز 5 نماینده ایران به میدان رفتند.
کد خبر : 926612

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه مسابقات المپیک امروز در رشته های کشتی آزاد، وزنه برداری، تکواندو ورزشکاران کشورمان مبارزات خود را پیگیری شد.

تکواندو 

مهران برخورداری، المپین وزن ۸۰- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف جسوربک جیسونوف، قهرمان آسیا از ازبکستان رفت که با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت. وی مقابل سیمونه آلِسیو از ایتالیا در سه راند به برتری 2-1 رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.مهران برخورداری با شکست ۲-۱ حریف کره‌ای خود راهی فینال مسابقات تکواندوی المپیک شد.
برخورداری راند اول را ۶-۷ باخت، راند دوم را ۱۳-۹ برد و در راند سوم نیز با نتیجۀ ۱۲-۸ پیروز شد.

 مهران برخورداری در فینال مقابل فیراس کاتوسی از تونس در دو راند متوالی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

کشتی 

* یونس امامی در دور اول وزن 74 کیلوگرم مقابل فرانک چامیزو دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا با نتیجه 9 بر 4 به برتری رسید و راهی یک‌هشتم شد.وی مقابل نودیم از گینه بیسائو با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی یک‌چهارم شد. یونس امامی در یک‌چهارم مقابل کایل دیک قهرمان جهان از آمریکا با نتیجه 11 بر یک شکست خورد و به نیمه‌نهایی نرسید. در صورت صعود دیک به فینال، امامی در شانس مجدد برای کسب مدال برنز روی تشک خواهد رفت. کایل دیک دارنده ۴ طلای جهان و یک برنز المپیک از آمریکا در دیدار نیمه نهایی مقابل دایچی تاکاتانی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۳ از ژاپن به میدان رفت و در یک مبارزه پر برخورد که ۳۲ امتیاز داشت، ناباورانه با نتیجه ۲۰ بر ۱۲ شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند تا با این نتیجه یونس امامی نیز که در مرحله قبل به کایل دیک باخته بود، از دور رقابت ها حذف شود.

*در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.زارع در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک مقابل طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه به برتری رسید و فینالیست شد.

*حسن یزدانی در فینال وزن 86 کیلوگرم مقابل ماگومد رمضانوف کشتی گیر روسی الاصل از بلغارستان با نتیجه 7-1 شکست خورد و به مدال نقره رسید. این کشتی گیر غریتمند کشورمان در همان ابتدای مسابهق اش با عود شدن کتف مصدومش روبرو شد و در جریان مسابقه هم چند بار آسیب دید و در واقع با یک دست در حال کشتی گرفتن بود. 

وزنه برداری

میرمصطفی جوادی در حرکت یک‌ضرب مسابقات وزنه‌برداری، در حرکت اول وزنه 164و در حرکت دوم وزنه 168 کیلوگرمی را بالای سر برد ولی در حرکت سوم موفق به مهار وزنه 171 کیلوگرمی نشد تا در جایگاه ششم قرار بگیرد.

جوادی همچنین در حرکت اول دوضرب وزنه 204 را مهار کرد ولی در حرکت دوم و سوم موفق به مهار وزنه 217 کیلوگرمی نشد تا با مجموع 372 کیلوگرم در رده پنجم قرار بگیرد.

در این دسته کارلوس نازار از بلغارستان با مهار وزنه 180 کیلوگرم در یک ضرب، 224  کیلوگرم در دو ضرب که رکورد جدید حرکت دو ضرب المپیک بود و با مجموع 404 کیلوگرم که به مدال طلای دسته 89 کیلوگرم دست یافت. ییسون لوپز از کلمبیا با 180 کیلوگرم در یک ضرب، 210 کیلوگرم در دو ضرب و با مجموع 390 کیلوگرم به مدال نقره رسید و آنتونیو پیتزولاتو با 170 کیلوگرم در یک ضرب و 212 کیلوگرم در دو ضرب با مجموع 384 کیلوگرم به مدال برنز رسید. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته