دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1403 - 15:17
یک متخصص طب ایرانی در گفت‌وگو با آنا توصیه کرد؛

لزوم خواب کافی برای دوری از چین‌وچروک‌ پوست

لزوم خواب کافی برای دوری از چین‌وچروک‌ پوست
یک متخصص طب ایرانی با اشاره به اثر مخرب فشارهای روانی بر سلامت پوست، گفت: بیداری و خواب ناکافی موجب خشکی و افزایش چین‌وچروک‌های پوست می‌شود.
کد خبر : 925223

مونا حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: برای حفظ سلامتی پوست باید چرخه طبیعی خواب حفظ شود، چون خواب ناکافی موجب کاهش رطوبت پوست شده و خشک شدن پوست نیز چین‌وچروک‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: درواقع وقتی زیاد بیدار بمانیم پوست مدت‌زمان زیادی در معرض نور طبیعی یا مصنوعی مانند لامپ و موبایل قرار می‌گیرد و همین باعث خشک‌تر شدن پوست می‌شود.

این پزشک متخصص طب ایرانی گفت: آب‌وهوای آلوده نیز به علت وجود آلاینده‌ها موجب کثیف شدن پوست، مسدودشدن روزنه‌های پوست شده و همین دلایل احتمال ایجاد آکنه را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرارداشتن در معرض باد شدید نیز دلیلی برای خشک شدن پوست است، ادامه داد: این مورد برای موتورسواران معمولاً اتفاق می‌افتد، بنابراین توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب به‌ویژه در فصل تابستان که شدت UV آفتاب بالاست، استفاده شود که احتمال بروز لکه‌های پوستی کاهش یابد.

حقیقی به اثر وضعیت روحی فرد در سلامت پوست اشاره کرد و گفت: فشارهای روانی عامل افزایش ترشح هورمون کورتیزول است و همین موضوع احتمال ایجاد آکنه و تشدید اگزما را بالا می‌برد. روند ترمیم پوست در افراد افسرده نیز کندتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته