دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش توان رقابتی صنعت داروسازی ایران با تولید دارو‌های الیگوپپتید

افزایش توان رقابتی صنعت داروسازی ایران با تولید دارو‌های الیگوپپتید
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری برای تولید دارو‌های الیگوپپتید گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه، می‌تواند در راستای تقویت زیرساخت‌های تحقیقاتی و تولیدی کشور در حوزه دارو‌های پیشرفته، افزایش توان رقابتی صنعت داروسازی ایران در سطح بین‌المللی و کاهش وابستگی به واردات دارو‌های گران‌قیمت تاثیرگذار باشد.
کد خبر : 924878

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حسین متالهی با بیان اینکه رویکرد‌های جدید در درمان و بهبود وضعیت سلامت انسان می‌تواند باعث افزایش سطح رضایت اجتماعی و ایجاد اقتصاد و شغل جدید شود، افزود: دارو‌های الیگوپپتید که خود زیرمجموعه‌ای از پپتید‌ها هستند به عنوان یکی از امیدبخش‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی در صنعت داروسازی جهان شناخته می‌شوند. این دارو‌ها با داشتن خواص درمانی قدرتمند در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله سرطان‌های مختلف و درمان‌های ضد میکروبی کاربرد دارند.

وی ادامه داد: تعداد بسیاری از دارو‌های الیگوپپتید در ۱۰ سال اخیر مجوز‌های لازم را از سازمان غذا و داروی آمریکا یا آژانس دارویی اروپا دریافت کرده‌اند و تولید محصولات ذیل این گروه می‌تواند کشور را در زمینه فناوری‌های جدید تقویت کند.

به گفته او، با توجه به نرخ رشد این دسته از مولکول‌ها به نظر می‌رسد که یکی از حوزه‌های آینده‌دار صنعت دارو و حتی آرایشی و بهداشتی این دست از مولکول‌ها باشد.

متالهی تاکید کرد: برای موفقیت در چنین امری دسترسی به زیرساخت‌‎های ایمن و استاندارد، سیستم مدیریت کیفیت به‌روز و کارآمد و نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده از ضروری‌ترین نیاز‌ها هستند. با بررسی و تحلیل راهکار‌های پیشنهادی مختلف توسط کشور‌های پیشرو، حمایت از این مولکول‌ها می‌تواند رویکرد جدیدی برای شروع مجدد و پر قدرت‌تر در زمینه تولید دارو‌های پپتیدی باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این حوزه، می‌تواند در راستای تقویت زیرساخت‌های تحقیقاتی و تولیدی کشور در حوزه دارو‌های پیشرفته، موثر باشد، تصریح کرد: افزایش توان رقابتی صنعت داروسازی ایران در سطح بین‌المللی و کاهش وابستگی به واردات دارو‌های گران‌قیمت از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این حوزه است.

متالهی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت فعال جامعه علمی و صنعتی کشور، گامی مؤثر در جهت ارتقای سلامت جامعه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته