دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هدف‌گذاری ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد

هدف‌گذاری ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در صورت تداوم روند توسعه فیبر نوری تا پایان سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها محقق خواهد شد.
کد خبر : 924340

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آیین بهره برداری از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر ارومیه در استانداری آذربایجان غربی گفت: در دولت سیزدهم برای جبران عقب ماندگی‌های حوزه ارتباطات ثابت ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها را کلید زدیم.

لاجوردی ادامه داد: با تکمیل این پروژه هم شبکه اینترنت ثابت توسعه پیدا خواهد کرد و عقب‌ماندگی‌های گذشته ارتباطات ثابت جبران خواهید شد و هم باری که بر اینترنت همراه وارد شده بود کاهش می‌یابد. 

وی تاکید کرد: زمانی که ما این پروژه را با هدفگذاری ۲۰ میلیون پوشش در سراسر کشور آغاز کردیم عده‌ای مطرح می‌کردید یا نمی‌دانید ۲۰ میلیون پوشش یعنی چه و یا این پروژه محقق نخواهد شد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه با ادامه همین روند تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد. 

قائم مقام وزیر ارتباطات تصریح کرد: استان آذربایجان غربی هم یکی از استانی‌هایی بود که پروژه باوجود تأخیر در ابلاغ، با همراهی مدیران استانی خیلی جلوتر از برخی از استان‌ها است و اکنون حدود ۵۰ درصد کل استان تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها قرار گرفته‌اند. 

وی با اشاره به پروژه فیبر نوری منازل کسب وکار‌های ارومیه گفت: امروز نیز پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر ارومیه با ۲۲۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری و سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی ظرف ۲۵۰ روز به پایان رسید و ۲۲۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. 

لاجوردی افزود: این پروژه در دو فاز دنبال می‌شود، در فاز نخست فیبر نوری را به نزدیک منازل مردم می‌رسانیم و پوشش را ایجاد می‌کنیم و در فضا دوم به دنبال افزایس تقاضا برای اتصال خواهیم بود. 

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افتتاح سایت روستایی در این مراسم گفت: امروز چهارصد و سی و چهارمین سایت روستای استان آذربایجان غربی در روستای حصار آغبلاغ از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه افتتاح شد تا به این ترتیب تعداد روستا‌های تحت پوشش استان از حدود ۷۱ درصد ابتدای دولت سیزدهم - با اعتباری بیش از یک هزار میلیارد تومان - به بیش از ۹۱ درصد برسد. 

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری سایت نسل پنجم در ادامه این مراسم گفت: بیست و هفتمین سایت نسل پنجم در شهر ارومیه و دو هزار و بیستمین در کل کشور امروز در حالی به بهره‌برداری رسید که تعداد سایت‌های نسل پنجم در ابتدای دولت سیزدهم تنها ده سایت بوده است.

قائم مقام وزیر ارتباطات پیش از حضور در این مراسم در منزل شهید وحید صورتگر حضور پیدا کرد و سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری را تقدیم خانواده این شهید کرد. 

وی سپس با حضور در درمانگاه شمس سرویس ارایه را از طریق تست سرعت مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته