دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقدیر از فعالان پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

تقدیر از فعالان پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مراسمی با حضور معاون سیاست‌گذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات، از مجریان و ناظران پروژه‌های پژوهشی تقدیر به عمل آورد.
کد خبر : 923876

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا، در مراسمی که به منظور تقدیر و تشکر از مجریان و ناظران پروژه‌های پژوهشی برگزار شد، رضوی زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حضور معاون سیاست گذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات از تلاش‌ها و دستاورد‌های این پژوهشگران تقدیر کرد.

پژوهشگران، موتور محرک کِشتی پیشرفت در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند

در این مراسم که با حضور علی‌اصغر انصاری معاون سیاست گزاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات، رضوی زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین جمعی از پژوهشگران و ناظران پروژه‌های مختلف برگزار شد؛ رضوی زاده، در سخنانی به اهمیت پژوهش و نوآوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و از تمامی دست‌اندرکاران این پروژه‌ها به خاطر تلاش‌هایشان تشکر کرد. وی همچنین بر نقش کلیدی این پروژه‌ها در توسعه فناوری‌های نوین و ارتقای جایگاه علمی کشور به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: «ما در پژوهشگاه در تلاشیم تا ضمن حمایت از پژوهشگران و ناظران پروژه‌های پژوهشی، زمینه‌ساز پیشرفت‌های بزرگ در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور باشیم؛ در واقعیت پژوهشگران موتور محرک کشتی توسعه و فناوری کشور هستند».

وی همچنین گفت: «امروزه پیشرفت‌های به دست آورده شده در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور نتیجه زحمات این عزیزان است و باید شرایبط را برای آن‌ها فراهم کرد تا بتوانند با خیالی آسوده تنها به فکر رفع مشکلات کشور باشند».
 

پژوهشگاه، مشاور مادر و مرجع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است

در ادامه این مراسم علی‌اصغر انصاری، معاون سیاست گزاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین کننده مسیر اصلی تحقیقات در حوزه ارتباطات کشور است، گفت: «باید نیاز‌های پژوهشی و تحقیقاتی و مسائل موجود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرف پژوهشگاه برطرف شود، در اصل این مرکز به عنوان مشاور مادر و مرجع وزارت ارتباطات به حساب میاید و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت نیز تمام فعالیت‌های مطالعاتی خود را باید از طریق پژوهشگاه انجام دهند».

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های متعدد در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: «یکی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، تجهیز کردن آزمایشگاه‌های تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگاه بود، که با توجه به اهمیت و جایگاه این آزمایشگاه‌ها در کشور این ظرفیت وجود دارد که در دولت بعدی نیز این اقدامات ادامه پیدا کنند».
 

رشد بیش از ۵۰ درصد تعداد پروژه‌های پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

علیرضا یاری، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه این مراسم ضمن تشریح گزارشی از پروژه‌های پژوهشی پژوهشگاه، بیان کرد: «با توجه به علمکرد کارنامه پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد قابل توجهی در بودجه تحقیقاتی سال ۱۴۰۱ رقم خورد که بیشتر آن متوجه پروژه‌های مربوط به شبکه ملی اطلاعات بود. اما این موضوع در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرد و علت اصلی آن طولانی شدن پروژه‌های بزرگ شبکه ملی اطلاعات میباشد».

وی همچنین با اشاره به رشد تعداد پروژه‌های موجود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سه سال گذشته، اظهار کرد: «در بحث پژوهشی از ۶۸ پروژه در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۷ پروژه در سال ۱۴۰۲ رسیدیم که خود این موضوع نشان دهنده تلاش بی وقفه پژوهشگران حاضر در پژوهشگاه است که علیرغم مشکلات اقتصادی، پروژه‌های متعددی را تعریف کردندن و به مرحله اجرا رساندند و همچنان این انگیزه در بین پژوهشگران وجود دارد که با تمام کمبودها، در جهت رفع مشکلات کشور تلاش کنند».
 

مجریان پروژه ها، سفیران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند

در بخش پایانی سخنرانی‌های این مراسم سید محمدرضا سادات حسینی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از عملکر مجریان و ناظران پروژه‌های پژوهشگاه، بیان کرد: «ما به عنوان بخشی از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موظف هستیم تا پژوهشگران پر تلاش مجموعه را حمایت کنیم و در تلاشیم با ایجاد کارگروه‌های مشترک، تمامی مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم، تا آن‌ها بدون هیچ دغدغه و با آسودگی خاطر به تلاش بیشتر در عرصه پژوهش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بپردازند».

در پایان این مراسم، با اهدای لوح‌های تقدیر به مجریان و ناظران پروژه ها، از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنها در پیشبرد پروژه‌های پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتقای سطح علمی و فناوری کشور تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته