دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 09:48

مخبر: راه‌ها، مهمترین بستر توسعه متوازن کشور است/ آمادگی پشتیبانی لازم از دولت جدید را داریم

مخبر: راه‌ها، مهمترین بستر توسعه متوازن کشور است  آمادگی پشتیبانی لازم از دولت جدید را داریم
سرپرست ریاست جمهوری گفت: مهمترین بستر توسعه متوازن کشور، راه است و مهمترین ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور بحث راه‌هاست.
کد خبر : 924193

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری امروز در افتتاح همزمان طرح‌های راه و شهرسازی اظهارکرد: مهمترین بستر توسعه متوازن کشور، راه است و مهمترین ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور بحث راه‌هاست.

وی افزود: ما این نعمت خدادادی را داریم که با ۱۵ کشور همسایه هستیم و در میان ۶۰۰ میلیون همسایگان خود هستیم که مهمترین ابزار استفاده از این ظرفیت راه‌هاست.

مخبر همچنین گفت: امیدواریم این مسیر در دولت جدید نیز طی شود و ما هم به عنوان دولت آماده هستیم که هر پشتیبانی که لازم باشد برای دولت جدید انجام دهیم.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: از نقاط مثبت دولت آیت‌الله رئیسی است که در روزهای آخر دولت مثل روز اول تشکیلات دولت در تمام ابعاد خود در حال فعالیت است.

 
وی با بیان اینکه ما کشور پهناوری هستیم از یک طرف کشوری هستمی که حداقل با ‍۱۵ کشور همسایه ایم و برخی از این کشورها خودشان چند کشورند که ظرفیت بزرگی برای توسعه و رشد و اشتغال کشور است، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی که صمیمانه از مهرداد بذرپاش تشکر می کنم، یک وزارت بسیار گسترده است و ابعاد مختلفی دارد که درصد زیادی از توسعه کشور به این وزارت خانه وابسته است؛ مسکن و راه های زمینی و هوایی و ریلی و دریایی و مسکن در این وزارت خانه قرار دارد

مخبر گفت: رئیس جمهور شهید از ابتدا جلسات پیگیری را در این وزارت خانه دنبال می کرد و بعد از درگذشت مرحوم رستم قاسمی، آقای بذرپاش شاهدند که شهید آیت الله رئیسی در برخی روزها چند بار با ایشان تماس می گرفت و موارد متعدد را پیگیری می کرد.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: کشورهای منطقه هم بزرگترین و مهمترین علاقه‌شان برای تعامل با ایران، بحث ترانزیت بود؛ اتصال آب های شمال به جنوب و خلیج فارس و دریای عمان، هم به لحاظ زمانی و هم قیمت تمام شده برای کشورهای صاحب بار حائز اهمیت بود

وی افزود: انصافا در این وزارت خانه کار شد؛ چه کسی خوشش بیاید چه بدش بیاید، ۱۰ سال بخش های توسعه ای کشور دچار نقص جدی شد؛ نمی شود عقب افتادگی ۱۰ ساله را در ۲ سال به نقطه مطلوب رساند.

مخبر با تأکید بر اینکه مسیری که توسط شهید رئیسی انتخاب، مسیر درستی بود رهبر انقلاب هم به این موضوع عنایت داشتند، گفت: اینکه توسعه فرودگاه ایلام امروز افتتاح می شود، اینکه در شمال کشور همین اتفاق رخ می دهد و اینکه خط آهن اندیمشک اهواز امروز دو خطه می شود همگی درخدمت مردمند و اگر انجام نمی شد برای مردم دردسر ایجاد می کرد، مردم ما به اربعین عشق می ورزند؛ مردم سایر کشورها برای زیارت حرم امام رضا (ع) علاقه زیادی دارند؛ لذا این امکاناتی که فراهم می شود، در خدمت همینهاست

سرپرست ریاست جمهوری همچنین اضافه کرد: پروازها به فرودگاه ایلام با افتتاح امروز به روزی ۲۱ پرواز و ۱۴۸ پرواز در هفته افزایش می یابد که اتفاق بسیار خوبی است. در بخش انتقال حجاج داشت به یک موضوع تبدیل می شد، نزدیکی به ایام اربعین، گرمای هوا و ماندن حجاج در عربستان می توانست مسأله ایجاد کند؛ من صمیمانه از وزارت راه تشکر می کنم، بحث جابجایی حجاج به خوبی حل شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته