دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات انسان‌نمای تسلا: یک وعده تحقق نیافته دیگر؟

ربات انسان‌نمای تسلا: یک وعده تحقق نیافته دیگر؟
تسلا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی تعدادی ربات انسان‌نما برای استفاده اختصاصی در این کارخانه بسازد.
کد خبر : 923440

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرده است که تعداد محدودی از ربات‌های انسان‌نما را در سال ۲۰۲۴ برای استفاده در داخل کارخانه تسلا تولید خواهد کرد.

ماسک در پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس گفت که امیدوار است تا سال ۲۰۲۶ تولید این ربات‌ها را به حدی برساند که برای سایر شرکت‌ها قابل سفارش باشد.

ماسک در ماه آوریل گفته بود که ربات تسلا به نام اُپتیموس (Optimus) تا پایان سال جاری قادر به انجام وظایف در کارخانه خواهد بود و می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۵ برای فروش آماده شود.

ربات‌های انسان نما به مدت چندین سال در هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون در حال توسعه بوده‌اند. هدف این شرکت‌ها برطرف کردن کمبود نیروی کار در مشاغل خطرناک یا طاقت‌فرساست.

بنابر گزارش‌ها، ایلان ماسک سابقه بلندبالایی در عدم تحقق وعده‌های جسورانه دارد. در سال ۲۰۱۹، او به سرمایه گذاران گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودرو‌های خودران به نام «روباتاکسی» راه اندازی خواهد کرد.

اما حالا چهار سال پس از تاریخ وعده داده شده ایلان ماسک اعلام کرد که رونمایی از روباتاکسی به زمان بیشتری نیاز دارد و طراحی آن در قسمت جلو باید به‌کلی تغییر کند.

تسلا نخستین نسل از ربات اُپتیموس خود را در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد و ویدیویی از نسل دوم ربات دوپا را که در حال تا کردن یک تیشرت است منتشر کرد.

در ماه‌های اخیر با کاهش تقاضا برای خودرو‌های برقی، تسلا تمرکز خود را بر هوش مصنوعی، نرم‌افزار رانندگی خودکار، روباتاکسی و ربات اُپتیموس قرار داده است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته