دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1403 - 09:27

تصاویر نجومی سی تیر (۲۰ ژوئیه)

تصاویر نجومی سی تیر (۲۰ ژوئیه)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 922892

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

در اینجا یک تصویر پانوراما از محل فرود آپولو 11 در دریای آرامش ماه دیده می‌شود. این تصاویر توسط نیل آرمسترانگ 55 سال پیش از ماژول ایگل بلافاصله پس از فرود در 20 ژوئیه 1969 گرفته شد و بدین ترتیب اولین تصویر پاناروما از جایی به جز زمین ثبت شد. می‌توانید بخشی از رانشگر، سایه ماژول ایگل و یک دهانه 12 متری را ببینید.  این تصویر به منظور مستندسازی گرفته شد مبادا به هر علتی قبل از هرگونه کاوش بیشتر نیاز به خروج زودهنگام شود.

تصاویر نجومی سی تیر (۲۰ ژوئیه)

تصویر روز astronomy

مارک جانستون اهل اسکاتسدیل، آریزونا است. در عکسی که در 2 ژوئیه گرفته است، می‌توانید آتش بازی چرخه 25 خورشیدی را ببینید. این عکس یک رشته در سمت چپ پایین و برجستگی هایی را نشان می‌دهد که از لبه خورشید فعال می‌پرند. این عکس با استفاده از یک تلسکوپ شکست 6 اینچی با فیلترها و یک چشمی Hα گرفته شده است.

تصاویر نجومی سی تیر (۲۰ ژوئیه)

تصویر روز Earthsky

تقریباً یک ماه کامل در 18 جولای 2024 در ساعت 11:10 شب در آسمان نمایان شد. این عکس توسط چاک راینهارت در وینسنس، ایندیانا گرفته شده است. این تصویر نمایی از یک ماه غول پیکر را نشان می‌دهد. تصویر از طریق با استفاده از دوربین Nikon D850 با لنز سیگما 200-600 میلی متر نشان می‌داد. تصویر با استفاده از لایت روم و فتوشاپ ویرایش شده است.

تصاویر نجومی سی تیر (۲۰ ژوئیه)

تصویر روز سازمان ملی تلسکوپ استرالیا

تپ‌اختر میلی‌ثانیه‌ای (Millisecond pulsar) PSR J0437-4715 بسیار سریع با سرعت 174 بار در ثانیه می‌چرخد، اما چیزهای زیادی در مورد آن وجود دارد که ما هنوز به طور کامل نمی دانیم. در طی نزدیک به 30 سال مشاهدات تلسکوپ رادیویی پارکز CSIRO، دانشمندان اکنون جرم آن را کشف کرده اند. مطالعات اخیر توسط یک تیم جهانی از دانشمندان، که در سه مقاله برای انتشار در Astrophysical Journal Letters به ​​تفصیل شرح داده شده است، نشان می‌دهد که موریانگ و NICER جرم و شعاع این ستاره نوترونی را به دقت تعیین کرده اند. NICER، تلسکوپ پرتو ایکس ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضای داخلی ستاره‌های نوترونی را با شناسایی و نقشه‌برداری گسیل‌های پرتو ایکس از نقاط بسیار داغ روی سطح ستاره بررسی می‌کند.

تصاویر نجومی سی تیر (۲۰ ژوئیه)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته