دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشمندان کیهان مصنوعی می‌سازند

دانشمندان کیهان مصنوعی می‌سازند
دانشمندان تصمیم دارند به کمک ابزار‌های پیشرفته یک نوع کیهان مصنوعی توسعه دهند تا به واسطه آن راز ماده تاریک را کشف کنند.
کد خبر : 922155

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ماهیت پنهان ماده تاریک یکی از بزرگ‌ترین معما‌های کیهان‌شناسی است و دانشمندان در تلاش‌اند تا این رمز و راز را کشف کنند. اخیراً، یک راه جدید برای این کار پیشنهاد شده که آن توسعه و استفاده از یک کیهان مصنوعی است.

ستاره‌شناسان می‌گویند، جهان شبیه سازی شده به کیهان به آنها کمک می‌کند تا مراحل شناسایی ماده تاریک و انرژی تاریک را بهتر پیس ببرند.

ماده تاریک ماده‌ای نامرئی است که حدود ۸۵ درصد از ماده موجود در جهان را تشکیل می‌دهد. مشاهدات نشان می‌دهند که ماده تاریک نقش کلیدی در شکل‌گیری ساختار‌های بزرگ مانند کهکشان‌ها و خوشه‌های کهکشانی دارد. با این حال، ماهیت دقیق آن هنوز ناشناخته است.

برای کشف ماهیت ماده تاریک، دانشمندان به دنبال رد پای آن در داده‌های مشاهداتی هستند، اما جمع‌آوری و تفسیر چنین داده‌های مشاهداتی کار پیچیده‌ای است. اخیراً، دانشمندان پیشنهاد کرده‌اند که استفاده از یک کیهان مصنوعی می‌تواند به فهم بهتر ماده تاریک کمک کند.

دانشمندان از ابررایانه‌ها برای ایجاد «جهان مصنوعی» استفاده می‌کنند که به پیش‌بینی آنچه که نسل بعدی ابر تلسکوپ‌ها بررسی می‌کنند نیز کمک می‌کند. این تلسکوپ‌ها هر دو دو کیهان را مورد مطالعه قراد می‌دهد و دو راز مهم در کیهان‌شناسی را که شامل انرژی تاریک و ماده تاریک می‌شود بررسی می‌کند.

کیهان مصنوعی یک شبیه‌سازی کامپیوتری از تکامل جهان است که می‌تواند به طور دقیق پارامتر‌های فیزیکی را کنترل کند و این امکان را فراهم می‌آورد تا تأثیر مختلف اجزای ماده تاریک را بررسی و نتایج آن را با مشاهدات واقعی مقایسه کرد.

با استفاده از این کیهان مصنوعی، دانشمندان می‌توانند سناریو‌های مختلفی را امتحان کنند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند ویژگی‌های ماده تاریک را تغییر دهند و ببینند چگونه این تغییرات بر ساختار جهان تأثیر می‌گذارد. این ابزار به آنها کمک می‌کند تا فرضیه‌های خود را آزمایش و تأیید کنند.

همچنین، این کیهان مصنوعی به دانشمندان امکان می‌دهد تا مشاهدات آینده را پیش‌بینی کنند و داده‌های مشاهداتی آینده را با نتایج شبیه‌سازی مقایسه کرده و فرضیه‌های خود را اصلاح کنند. در نتیجه، این روش منجر به درک بهتر ماهیت ماده تاریک خواهد شد.

به گفته پژوهشگران استفاده از کیهان مصنوعی یک رویکرد قدرتمند برای کشف رمز و راز ماده تاریک است. این ابزار به دانشمندان کمک می‌کند تا فرضیه‌های خود را آزمایش و تأیید کنند و در نهایت به فهم بهتری از این پدیده رازآلود دست یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته