دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

خیرین از مسیر نیمکت دانش‌آموزی رشد کردند

خیرین از مسیر نیمکت دانش‌آموزی رشد کردند
رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه ارزش ویژه‌ای برای خیرین مدرسه ساز قائل هستیم، گفت: خیرین از مسیر نیمکت دانش‌آموزی رشد کرده‌اند.
کد خبر : 921746

فرشته حشمتیان، مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش کشور و عضو شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه خیرین یاران هدفمند آموزش وپرورش در امر مهم مدرسه‌سازی هستند وهمواره فارغ ازجریان سیاسی دولت‌ها در توسعه مدرسه سازی فعال بوده وهستند.

وی ادامه داد: در واقع سه کلید واژه در پیشرفت تعلیم وتربیت مهم است (محیط، محتوا، نیروی انسانی) خیرین مسیر خود را خوب انتخاب کرده‌اند و یقینا در همین مسیر خیر مورد توجه و عنایت خداوند متعال هستند تا سرمایه مادی رادر جهت موثر وماندگار خرج میکنند که قطعا لذت بخش است و خیل دنیا و آخرت را برای آنها رقم زده است.

جامعه خیرین مدرسه ساز یک مجموعه خودجوش فرهنگ دوست هستند

حشمتیان  با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه ساز یک مجموعه خودجوش فرهنگ دوست هستند، اظهار کرد: خیر فرهنگ دوست که وارد امر مهم مدرسه سازی می‌شود حتی باسرمایه خود می‌توانست به کار دیگری بپردازد، اما این نشان از فرهنگ دوستی و دغدغه مندی درخصوص آینده سازان کشور است که با اقدام خداپسندانه محیط مطلوب برای پیشرفت دانش آموزان را فراهم می‌کندو در واقع بنوعی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت سهیم هستند.

لازمه نیروی انسانی موثر ایجاد محیط و تجهیزات مناسب است

حشمتیان با بیان اینکه وقتی سخن از نیروی انسانی متعهد کارآمد متخصص یا محتوای درسی موثر می‌شود، اظهار کرد: لازمه آن ایجاد محیط وتجهیزات مناسب است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به ظرفیت موثر خیرین، مطلوب است که یک نفر به‌عنوان نماینده جامعه خیرین مدرسه ساز در جلسات شورای مدیران سازمان نوسازی حضور داشته باشد وحتی می‌تواند در قالب مشاور افتخاری وزیر نیز نقش‌آفرین باشد.

خیرین به عنوان الگوی جهادی نسل جدید نقش آفرین هستند

مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه خدا به دست دهنده همواره برکت می‌دهد ادامه داد: خیلی افراد ممکن است سرمایه مادی داشته باشند، اما این یک توفیق الهی است که دست پربرکت خیرین همواره حامی آموزش وپرورش است و خیرین به عنوان الگوی جهادی نسل جدید نقش آفرین هستند.

خیرین از مسیر نیمکت دانش‌آموزی رشد کردند

حشمتیان با بیان اینکه ارزش ویژه‌ای برای خیرین مدرسه ساز قائل هستیم گفت: خیرین از مسیر نیمکت دانش آموزی رشد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز خود را متوقف در دولت خاص نمی‌کنند افزود: خیرین به دلیل نگاه خیرخواهانه به موضوع هدفمند، خود را با دولت‌ها تنظیم نمی‌کنند و مدرسه سازی را با دل پاک خود تنظیم می‌کنند، البته خیرین در انجام کار خیرخواهانه نیز همراهان دلسوزی دارند که اعضای خانواده آنهاست که در تشویق به توسعه مدرسه سازی خیر عزیز نقش آفرین هستند و یقینا برنامه ریزان آموزش وپرورش قدردان خیرین وهمراهانش هستند.

حشمتیان با بیان اینکه بررسی آمار‌ها نشان میدهد که حضور خیرین هیچوقت کم نبوده و اقدام آنان متوقف نشده است گفت: رشد صعودی مدرسه سازی توسط خیرین همواره در کارنامه درخشان آنان است وچهره‌های ماندگار کشور هستند.

خیرین افرادی هستند که هیچ طلبی از آموزش و پرورش ندارند

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز نگاه الهی به کارخود دارند افزود: دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد با توجه به جایگاه خیرین در مدرسه سازی و مدرسه یاری آن‌ها همواره به نسل جوان معرفی کند وبا برگزاری جشنواره وتجلیل از آنان زمینه ترویج فرهنگ ارزشمند مدرسه سازی را تقویت کرده وآنان را مورد تقدیر قرار دهدضمن اینکه وزارت آموزش و پرورش جایگاه خیرین را بطور ویژه توجه می‌کند واقدامات سازمان نوسازی مدارس در معرفی وتجلیل از خیرین قابل تحسین است وتقویت شورای مشورتی خیرین مدرسه ساز در روایت پیشرفت‌های مدرسه سازی حائز اهمیت است وبه طور طبیعی کسی که در ایجاد محیط با نشاط و موثر برای دانش آموزان نقش آفرین بوده؛ بنابراین با درک شرایط نیز حق اظهارنظر در مورد سایر پیشرفت‌های آموزش و پرورش را هم دارد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه خیرین افرادی هستند که هیچ طلبی از آموزش و پرورش ندارند عنوان کرد: باید به نحو احسن از فضا‌هایی که خیرین ایجاد کرده اند استفاده کنیم، حلقه‌های مشورتی خیرین رو تقویت کنند.

خیرین مدرسه ساز به عنوان یک نقش مردمی دیده می‌شوند

حشمتیان با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم یک نفر از مجموعه خیرین مدرسه ساز به نمایندگی از جامعه خیرین در حلقه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد اظهار کرد: نماینده خیرین می‌تواند در قالب مشاور وزیر در حلقه مدیران ارشد آموزش پرورش حضور داشته باشد و به عنوان مشاور وزیر نقش آفرینی کند. خیرین مدرسه ساز جایگاه اداری ندارند به همین دلیل نماینده خیرین مدرسه ساز را در حلقه‌های اول نداریم و تنها به عنوان یک نقش مردمی دیده می‌شوند.

وی درباره استقبال بانوان به عنوان خیران مدرسه ساز گفت: وجود یک خیر بانو در این عرصه به جهت نقش مادری و همسری در خانواده و الگو پذیری که از او می‌شود ده برابر یک مرد تاثیرگذار است، اما تعداد آقایان به جهت اختیار اقتصادی و منابع مالی که دارند بیشتر است، اما در کل برابر با همه آقایان، خانم‌ها نیز در کنار آن‌ها هستند و تفکیک کردن درست نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته