دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت مودم ۴G با توسعه میان‌افزار توسط محققان ایرانی

ساخت مودم ۴G با توسعه میان‌افزار توسط محققان ایرانی
متخصصان یک شرکت دانش بنیان که در حوزه طراحی زیر ساخت دیتا سنتر‌ها فعال هستند مودم ۴G تولید کرده اند که توسعه میان افزار این مودم توسط شرکت انجام شده است در صورتیکه تا به حال شرکت‌های داخلی دیگری این اقدام را انجام نداده اند.
کد خبر : 921743

علی اصغر باقری، مدیر طرح یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به این موضوع که مهمترین فعالیت شرکت جمع آوری داده‌ها در طیف‌های مختلف است، اشاره کرد و در خصوص یکی از آخرین محصولات این شرکت گفت: مودم ۴G از جمله محصولات این شرکت است که اگر بخواهیم با دیگر مودم‌ها مقایسه کنیم در سایر مودم‌ها یکسری پروتکل به مودم منسجم می‌شود، دستوراتی به مودم ارائه می‌کند و ارتباط برقرار می‌شود.

وی افزود: اما شرکت ما به صورت مستقل میان افزار را توسعه می‌دهد و در تمام بخش‌های شرکت جمع آوری داده از طریق این مودم انجام می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر ما تامین کننده امنیت مودم به صورت کامل نیز هستیم و برای رفع نیاز‌های شرکت درخصوص جمع آوری داده‌ها از این مودم استفاده میکنیم. 

مدیر طرح این شرکت دانش بنیان درباره تعریف میان افزار‌ها خاطرنشان کرد: میان‌افزار‌ها توسعه‌دهنده در برقراری ارتباط هستند و انجام فعالیت‌های ورودی و خروجی را ساده می‌کنند و به طور کلی کار میان افزار ترجمه دستور‌های نرم افزاری برای سخت افزار است.

باقری بیان کرد: به عنوان مثال از جمله کارکرد‌های این مودم در ارسال پیام ثانویه و استفاده در گلخانه‌های هوشمند است وهمانطور که گفته شد در حوزه‌های امنیتی نیز کاربرد دارد.

وی اظهار کرد: شرکت ما برای ساخت مودم، توسعه میان افزار را خود انجام می‌دهد، اما در شرکت‌های داخلی دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

مدیر طرح این شرکت دانش بنیان در پاسخ به اینکه محصول یا خدمات قابل ارائه شرکت به بازار به چه صورت است، گفت: ما خدمات نظارت بر یک فرآیند و فضا را مبتنی بر محصولات شرکت ارایه میکنیم که این خدمات قابل صادرات است و در تلاش هستیم که در این بخش نیز فعالیت داشته باشیم.

باقری افزود: برای ساخت مودم ۴G تمام تجهیزات از داخل تامین می‌شود، اما تراشه‌های این محصول وارداتی است.

وی درخصوص اینکه انتظارات فعالان حوزه فناوری از رئیس جمهور دوره چهاردهم چیست، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به موضوعات تحریم و نقل و انتقالات مالی برای خریداری تجهیزات با مشکلات بسیاری روبرو هستیم و این تجهیزات را با حضور واسطه‌های عجیب و غریب تهیه میکنیم.

مدیر طرح این شرکت دانش بنیان در ادامه گفت: به همین خاطر انتظار داریم که در دولت جدید فضای بهتری فراهم شود تا این تجهیزات را خریداری کنیم که بتوانیم در تولید محصول از آنها استفاده کنیم.

باقری بیان کرد: مورد بعد اینکه شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که در حوزه‌های مشترکی در ایران فعال هستند باید با همکاری یکدیگر، تکمیل کننده محصول تولید شده باشند تا در نتیجه به محصول جامع‌تر و با کیفیت تری برسیم نه اینکه هر شرکتی برای خودش به صورت رقابتی محصول تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر شبکه سازی داخلی داشته باشیم و محصولات یکدیگر را با ارتباط و همکاری مناسبی که شرکت‌های مختلف داخلی با هم ایجاد می‌کنند تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته