دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1403 - 00:06

پایان زمان قانونی رأی‌‌گیری انتخابات/ اسلامی: اخذ رأی از نفرات حاضر در شعب ادامه دارد

پایان زمان قانونی رأی‌‌گیری انتخابات  اسلامی: اخذ رأی از نفرات حاضر در شعب ادامه دارد
بعد از گذشت ۱۶ ساعت از آغاز رأی‌گیری مرحله‌ی دوم انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری، این فرآیند به پایان رسید ولی أخذ رأی ادامه دارد.
کد خبر : 920710

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم از صبح روز جمعه ساعت ۸ در ۵۸ هزار شعبه داخل کشور و ۳۱۴ شعبه در بیش از ۱۰۰ کشور برگزار شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت ۱۸) به‌علت استقبال مردم و حضور پای صندوق‌های رأی سه‌بار تمدید شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت و در آن ساعت به پایان رسید.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست خبری نیز اظهارکرد: اعضای مذکور موظف هستند از رأی دهندگانی که زمان اعلام پایان مهلت انتخاب در صف حضور داشتند، رای گیری به عمل آورند.

وی افزود: هنگامی که مطمئن شدند هیچ فردی برای رای دادن داخل شعبه باقی نمانده است، مرحله شمارش آرا را طبق قوانین مربوطه به عمل آورند.

البته کسانی که داخل شعب بودند به داخل هدایت شدند و اخذ رأی از آنان تا آخرین نفر صورت گرفت، سپس باز کردن صندوق‌ها و شمارش آراء آغاز شد.

به گزارش آنا، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق و همراهانش ۳۰ اردیبهشت در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنند.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول این انتخابات که با حضور ۴ کاندیدا برگزار شده بود، مسعود پزشکیان ۱۰۴۱۵۹۹۱ رأی، سعید جلیلی ۹۴۷۳۲۹۸ رأی، محمدباقر قالیباف ۳۳۸۳۳۴۰ رأی  و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶۳۹۷ رأی کسب کردند و به این ترتیب آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

در این مرحله هر یک از نامزد‌ها حتی یک رأی بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب