دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امضای تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه ایران و روسیه در حوزه اقتصاد

امضای تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه ایران و روسیه در حوزه اقتصاد
رؤسای دانشگاه‌های جامع امام حسین (ع) و دانشگاه اقتصادی پلخانوف روسیه ضمن امضای تفاهم‌نامه همکاری، برای کار مشترک در زمینه دلارزدایی توافق کردند.
کد خبر : 920554

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا حسنی‌آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) و دکتر ایوان واسیلیویچ لوبانوف رئیس دانشگاه پلخانوف، این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه تبادلات علمی و دانشگاهی را امضا کردند.

حاشیه این آیین که با حضور هادی گودرزی رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و معاونان امور بین‌الملل دانشگاه های امام حسین (ع) و پلخانوف روسیه برگزار شد، حسنی‌آهنگر خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران و روسیه، مهمترین مانع بر سر راه شکوفایی اقتصاد و رشد مبادلات تجاری دو کشور را محوریت دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی دانست.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: این دانشگاه در صدد ارائه مدل اقتصادی جدید مردم پایه و دانش بنیان مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی برای کاهش وابستگی به دلار است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران در گذشته بر پایه مدل آمریکایی شکل گرفته است و با توجه به تحریم‌ها، تغییر این مدل در راستای منافع ملی کشور در دستور کار قرار گرفته است و از این رو، آماده استفاده از تجربیات روسیه در زمینه حفظ ارزش پول ملی در شرایط تحریم هستیم.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه آینده اقتصاد جهان به ائتلاف های منطقه‌ای پیوند خورده است، بر همکاری مراکز علمی تهران و مسکو در این راستا را مورد تاکید قرار داد.

ایوان لوبانوف رئیس دانشگاه پلخانوف نیز پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: همکاری با یک دانشگاه پیشرو در ایران گام دیگری در جهت تقویت همکاری های بین المللی این دانشگاه تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: ایران کشوری دوست برای روسیه است، بنابراین همکاری ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه پلخانوف افزود: در دیدار با هیأت دانشگاه امام حسین (ع)، درباره تجارب برتر در زمینه‌های پیشرفته علم و صنعت گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته