دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرة المعارف دانش‌بنیان‌ها ۱۰۴؛

چطور تسهیلات لیزینگ دانش‌بنیانی دریافت کنیم؟

چطور تسهیلات لیزینگ دانش‌بنیانی دریافت کنیم؟
برای دریافت تسهیلات لیزینگ از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی لازم است کاربرگ مربوط به خریدار و فروشنده محصول دانش‌بنیان تکمیل شود.
کد خبر : 919654

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فروش اقساطی دانش‌بنیان مجموعه‌ای از مبادلات اقتصادی مشتمل بر خرید، اجاره و نهایتاً فروش (تملیک) را در بر می‌گیرد.

 ثبت درخواست برای فرآیند استفاده از فروش اقساطی دانش‌بنیان‌ها یا لیزینگ، دارای مراحلی است که از طریق تکمیل اطلاعات کاربرگ اعطای لیزینگ، انجام می‌شود.

روش لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فروش اقساطی دانش‌بنیان مجموعه‌ای از مبادلات اقتصادی مشتمل بر خرید، اجاره و نهایتاً فروش (تملیک) را در بر می‌گیرد. به عبارت دیگر قرارداد یاد شده بین شرکت لیزینگ بعنوان مالک یا موجر (Lessor) و متقاضی یا استفاده کننده از تسهیلات بعنوان مستأجر (Lessee) منعقد می‌شود.

بر اساس این قرارداد موجر کالای مورد نظر و نیاز مستأجر را (مورد اجاره) با استفاده از منابع مالی خود از فروشنده و یا تولید کننده تأمین و با قبول اینکه در صورت حصول و انجام کلیه تعهدات مندرج در قرارداد، مستأجر اختیار دارد تا مالکیت مورد اجاره را بنام خود از موجر تقاضا کند، مورد اجاره را برای مدت تعیین شده در قرارداد (مدت بازپرداخت تسهیلات) بصورت اجاره در اختیار مستأجر قرار می‌دهد.

اکنون صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای اهداف و سیاست‌های خود برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و به گردش درآوردن چرخ مالی در شرکت‌ها و مؤسسات، به لیزینگ کالاهای دانش‌بنیان با نرخ بهره پایین اقدام کرده است.

برای دریافت لیزینگ، کاربرگ مربوطه در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی توسط فرد دریافت می شود که دارای ۲ بخش فروشنده و خریدار است. این کاربرگ باید توسط شرکت دانش‌بنیان ارائه دهنده محصول (فروشنده) و همچنین شرکت خصوصی و یا شخص خریدار تکمیل شود.

این کاربرگ اطلاعاتی در رابطه با سوابق مالی و فنی فروشنده و به خصوص محصول مورد معامله اشاره دارد و مورد سؤال واقع شده و از سویی دیگر، جهت آشنایی با خریدار محصول، از نظر حقوقی، سوابق مالی و توانایی‌ها تدوین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته