دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بر خلاف جهت فناوری خودرو‌های برقی؛

ابداع موتوری که با همه سوخت‌ها کار می‌کند

ابداع موتوری که با همه سوخت‌ها کار می‌کند
مهندسان ژاپنی نوعی موتور جدید ساخته‌اند که می‌تواند با طیف گسترده‌ای از انواع سوخت‌های شناخته شده کار کند.
کد خبر : 919624

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اکو نیوز در حالی که صنعت خودرو به سوی خودرو‌های برقی و مصرف سوخت‌های پاک در حال حرکت است، شرکت تویوتا نسل جدید موتور‌های احتراق داخلی (ICE) منعطف خود را رونمایی کرده است که می‌تواند با تمامی سوخت‌ها از بنزین گرفته تا مواد مصنوعی، بیودیزل و حتی هیدروژن کار کند.

این دستاورد را می‌توان بهترین نشانه پیشرفت مداوم تویوتا در فناوری موتور‌های احتراقی دانست، جایی که این شرکت در تلاش است تا ضمن حفظ جایگاه خود را در قله‌های خودروسازی جهان، حتی از برخی از بزرگ‌ترین نام‌های این صنعت، مانند آمریکا و چین نیز سبقت بگیرد.

تویوتا اصرار داشت که یک خودروی مسابقه‌ای هیدروژنی بسازد که با پذیرش فرمول یک، انگیزه‌ای برای اولین کار روی نسل جدید ICE شد.

مهندسان تویوتا از موتور ۶ لیتری سه سیلندر GR یاریس در احتراق هیدروژن، مدیریت گرما و بسیاری از جنبه‌های دیگر را از احتراق هیدروژن یاد گرفتند که بر خلاف بنزین، بسیار سریعتر می‌سوزد و گرمای بیشتری تولید می‌کند.

تویوتا با استفاده از تجربه ساخت خودروی مسابقه‌ای هیدروژنی، مهندسان حرفه‌ای را تربیت کرده است که در توسعه موتور‌های کوچک، سبک و قدرتمند برای مصرف سوخت بهتر پیشرفت چشمگیری داشته اند. این موتور‌های نسل جدید با وجود کاهش اندازه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی، توان بالاتری را با بازدهی مطلوب تولید می‌کنند.

ساخت این موتور در راستای ایده جدید موتور‌های هیبریدی است که در آینده برای ایجاد یک سیستم احتراق همزیستی و پیشرانه سیستم‌های موتور الکتریکی استفاده خواهد شد. این موتور امکان تولید راحت‌تر توان و در عین حال مصرف سوخت و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به کمترین میزان می‌رساند.

با وجود این مورد، تویوتا همچنان مشتاق توسعه خودرو‌های ICE حتی در آینده است. آنها بهبود موتور خودرو‌ها را هدف قرار داده اند تا آنها را کارآمدتر کرده و بتوانند از طیف گسترده‌ای از سوخت‌ها استفاده کنند. با این حال، این تلاش‌ها با حرکت به سمت وسایل نقلیه برقی متناقض نیست و تایید کننده استراتژی «مسیر‌های متعدد به سمت کربن خنثی» است.

بنابراین، تویوتا قصد دارد در کنار خودرو‌های الکتریکی باتری دار، هیبریدی‌های پلاگین، هیبریدی‌های معمولی و فناوری‌های پیشرفته ICE، به بخش کوچکی از بازار بزرگ و کم رقیب دست یابد.

این استراتژی از این تصور منبعث می‌شود که رسیدن به صفر کربن کار ساده و سریعی نیست و درک می‌کند که یک استراتژی کل نگر ممکن است امکان پذیر نباشد. هدف تویوتا با استفاده از مجموعه‌ای از راه حل‌های مختلف، هدف قرار دادن بازار‌های جهانی و زیرساخت ها، منابع و ترجیحات مصرف کنندگان است تا مفهوم حمل و نقل پایدار را به همه ارائه دهد.

به همین دلیل، نسل بعدی موتور احتراقی تویوتا یک پیشرفت فناوری است؛ زیرا نشان می‌دهد که خودرو‌های الکتریکی تنها راهی نیستند که بازیگران صنعت خودرو می‌توانند برای رسیدن به کربن خنثی طی کنند. تویوتا با پشتیبانی از مسابقات ماشین سواری و تفکر نوآورانه، موتوری را توسعه داده است که راه حل معتبر و منظمی را برای کسانی که آماده پذیرش برقی سازی در مقیاس کامل، راندمان حرارتی بالا و توانایی نیرو دادن به چندین مدل نیستند، ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته