دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مطرح کرد؛

برگزاری نهمین دوره مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی با محور خانواده

برگزاری نهمین دوره مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی با محور خانواده
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با محور خانواده برگزار می‌شود.
کد خبر : 918278

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم رونمایی از پوستر نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: سال‌های گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد رویداد‌های مختلفی برگزار کردیم که تعداد کمی از آن‌ها در حوزه بازی و سرگرمی بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ۳۴میلیون گیمر آماتور، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای  در کشور داریم احساس نیاز کردیم که باید رویدادی ملی تحت عنوان رویداد ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت تاثیرگذاری فرهنگ بومی ایرانی تعریف شود که تمامی استان‌ها بتوانند در آن حضور داشته باشند.

حاجی هاشمی با اشاره به اینکه گیمر‌ها حرفه‌ای بالای ۲۱ساعت در روز بازی می‌کنند افزود: تقریبا نزدیک به ۴میلیون نفر۶ساعت در روز به انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند پس لازم بود با برگزاری مسابقات به این بازی‌ها سمت و سو دهیم. این مسابقات در ۶ دوره قبل تهران  و دو دوره گذشته در استان‌ها هم برگزار شد.  

وی افزود: از دورهفتم این رویداد، در۶استان با کمک فرهنگ ارشاد برگزار شد و از سال ۱۴۰۲ کار را به ادارات کل سپرده شد و سال گذشته تعداد شرکت کنندگان در ۱۴ استان به حد نصاب رسید و پس از تهیه تجهیزات در ادارات کل استان‌ها برگزار شد.

حاجی هاشمی گفت: ابتدا این مسابقه فقط به بازی فیفا اختصاص داشت، اما امسال ما با اضافه کردن یک بازی ایرانی این مسابقه را به یک رویداد خانواده محور تبدیل کردیم و امیدواریم بتوانیم از این طریق موجب انسجام بین خانواده و نوجوانان شویم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توضیح داد: علاوه بر آن تاکنون در کشور رویدادی نداشتیم که بتوانیم با بخش جامعه ارتباط بگیریم بنابراین با انجام بازی‌های ایرانی تبدیل به فرصت کردیم. همچنین خانواده محور بودن مسابقات این دوره از نکات مهمی است که باید به آن اشاره کرد و گیمر‌ها با خانواده‌های خود در این مسابقات شرکت کنند.

حاجی هاشمی ادامه داد: سعی داریم برخی مسابقات به صورت موضوعی برگزار کنیم که بازی سازان و گیمر‌ها با عناوین و موضوعات مخصوص بازی کنند. چون بازی ابزاری برای ترویج فرهنگ اسلامی است می‌توانیم قدم مهمی در جهت ارتقا فرهنگ عمومی برداریم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: یکی از تفاوت‌های امسال با سال‌های گذشته اضافه شدن یک بازی به بازی گذشته است و علاوه بر آن اضافه شدن بخش بین‌الملل است که به عنوان شروع این طرح این مسابقات در کشور روسیه هم برگزار می‌شود.این سری مسابقات از ۱۴ مرداد آغاز شده و تا ۲۸ مرداد ادامه دارد و نفرات برتر مسابقات بازی های فیفا و کوئیز از ۱۷ تا ۲۰ شهریور در شهر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته