کتب آموزشی تدوینشده برای دانشآموزان باید عملگرا باشد
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجتاله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، گفت: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانشآموزان با نیازهای ویژه ارائه میدهند، جزء خالصانهترین اعمال و مصداق بارز عمل صالح است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.
الماسی ضمن تاکید بر اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که سندی راهبردی و عملیاتی به شمار میرود، افزود: طبق این اساسنامه و بر اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته است که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروههای مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه مخصوصا گروه کم توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن است.
وی اضافه کرد: کتب آموزشی تدوینشده برای این دانشآموزان باید عملگرا باشد و این هدف در دیگر بخشهای آموزش آنان نیز باید بهکار بسته شود.
الماسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مفاد مهم اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید بر فعالیتهای حوزه توانبخشی است و این حوزه باید بر تمامی حوزههای دیگر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه ورود پیدا کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای ارائه خدمات نوین آموزشی به دانشآموزان توانیاب، تامین نیروی انسانی و معلم مورد نیاز آنان از دانشآموختگان دانشگاههای شهید رجایی و فرهنگیان است که پس از گذراندن دوران تحصیل خود آماده ارائه خدمات مطلوب آموزشی به این گروه از دانشآموزان هستند.
انتهای پیام/