دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری و دولت آینده (۱۳)؛

نگاه نخبگانی و دانش‌بنیانی در دولت آینده ادامه‌دار و رو به رشد باشد

نگاه نخبگانی و دانش‌بنیانی در دولت آینده ادامه‌دار و رو به رشد باشد
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: نگاه نخبگانی و پشتیبانی و حمایت از دانش‌بنیان‌‌های کشور باید در دولت آینده نیز ادامه‌دار و رو به رشد باشد.
کد خبر : 917611

فرزاد نادی با اشاره به اینکه فعالیت دانش‌بنیانی از اوایل دهه ۹۰ در کشور شکل گرفته به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: در ابتدای امر مراکز دولتی و ارگان‌ها خیلی با مفهوم دانش‌بنیان آشنا نبودند، به همین واسطه اعتماد به محصولات دانش‌بنیان هم در آن برهه کم بود.

وی ادامه داد: با اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران و جلوگیری از واردات کالا‌ها به کشور، تولید محصولات داخلی کم کم پررنگ‌تر شد و به واسطه آن اعتماد به محصولات دانش‌بنیان قوت گرفت.

مدیر شرکت بیان کرد: محصولات دانش‌بنیان مبتنی بر پژوهش هستند؛ بنابراین تولیدات آن نیز زمان‌بر است، به همین دلیل نیاز به حمایت مسئولان در همه زمینه‌ها از قبیل قانونگذاری، تولید، بازارسازی داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید در زمینه تولید، فروش و بازارسازی برای دانش‌بنیان‌ها توجه کند، اعتماد و اعتقاد داشتن به بحث دانش‌بنیان را باید در زمره مسائل خود قرار دهد.

نادی افزود: اکنون از روند ایجادشده راضی هستیم؛ چراکه هم به بحث نخبگان و هم دانش‌بنیان‌ها به طور جدی توجه می‌شود و ما نمود این امر را در جامعه می‌بینیم.

به  گفته وی،۱۰ سال پیش کسی نه مبحث دانش‌بنیان را می‌شناخت و نه به آن اعتماد داشت، اما امروزه علاوه بر جامعه دانشگاهی و نخبگانی کشور، قشر اجتماعی کشور نیز با دانش‌بنیانی آشنا شدند و به محصولات دانش‌بنیان اعتماد می‌کنند.

نادی یادآور شد: دولت آینده باید این نگرش را دنبال کنند و حمایت، پشتیبانی از تولید و بازار دانش‌بنیان را مد نظر خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته