دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضویت معاون علمی رئیس‌جمهور در کارگروه «موضوع ماده یک قانون صادرات و واردات»

عضویت معاون علمی رئیس‌جمهور در کارگروه «موضوع ماده یک قانون صادرات و واردات»
با عضویت معاون علمی رئیس‌جمهور در کارگروه «موضوع ماده یک قانون صادرات و واردات»، مسیر حمایت از تولیدات دانش‌بنیان داخلی و نظارت دقیق بر واردات و تعرفه‌گذاری نمونه‌های خارجی هموار می‌شود.
کد خبر : 916695

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با هدف تسهیل‌گیری در صادرات و وارادات محصولات دانش بنیان، حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ساخت داخل و نظارت دقیق بر واردات نمونه محصولاتی که دارای مشابه داخلی هستند، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، عضو کارگروه موضوع ماده یک قانون صادرات و واردات شد. 

با توجه به این‌که اولویت‌گذاری واردات، نظارت بر محصولات و تعرفه گذاری تک تک محصولات صورت می‌گیرد، معاون علمی رئیس‌جمهور با حضور در این کارگروه می‌تواند در قامت نماینده و حافظ منافع شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان عمل کند و بر رونق تولید و جلوگیری از رقابت نابرابر این شرکت‌ها با محصولات و شرکت‌های خارجی، اثرگذار باشد.

معاون علمی رئیس‌جمهور در این کارگروه، نظارت‌های لازم را خواهد داشت تا اگر کالایی در یک شرکت دانش بنیان در داخل تولید می‌شود در تعرفه گذاری‌های صادرات و واردات مورد حمایت قرار بگیرد و در حوزه صادرات امکان حمایت باشد. ضمن این‌که در حوزه واردات امکان حمایت فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته