دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تنوع در تأمین کنندگان قطعات ماهواره‌ها الزام جدید آمریکا

تنوع در تأمین کنندگان قطعات ماهواره‌ها الزام جدید آمریکا
سازمان توسعه فضایی ایالات متحده آمریکا از سازندگان ماهواره‌ها به طور جدی درخواست کرده به تنوع در تامین‌کنندگان قطعات حیاتی بپردازند و وابستگی به یک شرکت خاص را کاهش دهند.
کد خبر : 916296

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، سازمان توسعه فضایی (Space Development Agency) از تولیدکنندگان ماهواره‌ها خواهان تنوع در تأمین کنندگان قطعات خود شده است. 

این سازمان که به تحقیق، توسعه و بهره برداری از فناوری‌های فضایی می‌پردازد، به منظور ایجاد یک بستر فضایی پیشرفته و موثر توسعه و تأمین ماهواره‌ها را از منابع متنوع و گسترده‌تر درخواست کرده است.

سازمان مذکور پیمانکاران اصلی را تحت فشار قرار می‌دهد تا تامین‌کنندگان ثانویه و ثالث را برای قطعات کلیدی ماهواره‌ای در نظر داشته باشند. رویکرد جدید از ترس کمبود زنجیره تامین که می‌تواند برنامه بلندپروازانه ناسا برای اجرای ماموریت پیچیده در مدار پایین زمین را به تأخیر بیندازند، نشات می‌گیرد.

تنوع در تأمین کنندگان به این معنا است که سازمان توسعه فضایی به سازندگان ماهواره‌ها توصیه می‌کند تا از منابع مختلف و متنوعی برای تأمین قطعات و تجهیزات ماهواره‌ها استفاده کنند. این کار به دستاورد‌های فضایی بیشتر، افزایش امنیت و کارآیی سیستم‌های فضایی، و کاهش وابستگی به یک تأمین کننده خاص کمک می‌کند.

با درخواست سازمان توسعه فضایی، سازندگان ماهواره‌ها باید به دنبال پیاده سازی سیاست‌هایی باشند که از تنوع و توسعه بیشتر تأمین کنندگان قطعات حمایت کند. این اقدام می‌تواند به توسعه صنایع مرتبط با فضا، افزایش رقابت و تعامل بین تولیدکنندگان ماهواره‌ها منجر شود و نهایتاً توسعه فضایی و فعالیت‌های فضایی را به دنبال دارد.

به طور کلی، تنوع در تأمین کنندگان یک رویکرد مهم و ضروری برای توسعه صنایع فضایی و افزایش امنیت و کارآیی سیستم‌های فضایی است. 

سرهنگ الکساندر راسموسن، رئیس برنامه این سازمان شرح داد، سازمان توسعه فضایی در حال مذاکره با همه فروشندگان اصلی خود درباره تنوع بخشیدن به پایه تامین کننده تا حد امکان پس از بروز مشکلاتی در وابستگی بیش از حد پیمانکاران به منابع واحد برای قطعات حیاتی است.

این سازمان قصد دارد، سالانه حدود ۴ میلیارد دلار برای یک صورت فلکی متشکل از صد‌ها ماهواره کوچک برای استقرار در یک یک مدار مشخص هزینه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته