دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نیوزیلند ستاره‌ها را کاوش می‌کند

نیوزیلند ستاره‌ها را کاوش می‌کند
صنعت فضایی نوپای نیوزیلند هدف بزرگ اکتشاف ستاره‌ها را در برنامه خود قرار داده و در همین راستا از شرکت‌های بزرگ فضایی دعوت به همکاری کرده است.
کد خبر : 915303

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، صنعت فضایی کشور نیوزیلند، یک صنعت نوپا و در حال توسعه است که به دنبال رسیدن به اهداف بزرگ و ارزشمند در فضا است؛ این صنعت در سال‌های اخیر با توجه به پتانسیل‌های بسیار زیادی که در این حوزه وجود دارد، به توسعه فناوری‌های مهم بیشتری در این زمینه دست یافته است.

یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در این صنعت، راکت اسپیس است که با ارائه خدمات همسو مانند پرتاب ماهواره و حتی ارسال مأموریت‌های کاوشی به فضا، نقش بسیار مهمی در توسعه این صنعت داشته است.

شرکت‌های مختلف در نیوزیلند با داشتن توانایی‌های فنی قوی و همچنین تجربه مطالعات عمیق در زمینه فناوری‌های پیشرفته، به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در صنعت فضایی و ارتقاء توانمندی‌های خود و بهبود خدمات ارائه شده هستند.

با این حال، موفقیت‌های این صنعت نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و همچنین همکاری با بخش دولتی و نهاد‌های مربوطه دارد. این تعاملات می‌تواند باعث توسعه سریع‌تر و پایدارتر این صنعت شود و به تحقق اهداف بلندمدت در فضا کمک کند. از این رو، صنعت فضایی نیوزیلند با داشتن توانایی‌ها و استعداد‌های بالقوه، برای اکتشاف ستارگان آماده و قادر به انجام ماموریت‌های مختلف در فضا است. این تلاش‌ها نشان از رشد و پیشرفت قابل توجه این صنعت در آینده دارد و تبدیل این کشور به یکی لز مهره‌های اصلی صنعت فضایی است.

دشت‌های پوشیده از چمن در ساحل شرقی جزیره جنوبی نیوزلند که زمانی محل زندگی حیوانات بود، تغییر کاربری داده شده و اکنون به یک مرکز مهم هوافضا برای کشور اقیانوس آرام تبدیل شده است.

براساس آخرین داده‌های موجود، صنعت فضایی نیوزلند در سال ۲۰۱۹ تقریباً ۱.۷ میلیارد دلار نیوزلند (۱.۰۴ میلیارد دلار) ارزش داشت و و دولت می‌خواهد صنعت هوافضا را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰میلیارد دلار نیوزیلند افزایش دهد و از طریق توسعه صنعت فضایی رونق اقتصادی ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته