دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی رئيس‌جمهور مطرح کرد؛

حمایت معاونت علمی از نهادهای دانش‌بنیان مردم‌نهاد

حمایت معاونت علمی از نهادهای دانش‌بنیان مردم‌نهاد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه این معاونت دو هویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق داشته است، گفت: هویت سوم معاونت علمی، حمایت از دانش‌بنیان‌های مردم‌نهاد است.
کد خبر : 915939

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری روح‌اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور امروز در محل این معاونت با محور نمایشگاه آبادیران برگزار شد.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه یکی از اهداف نسل چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به دستور اکید رئیس جمهور حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: در همین راستا، اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان معاونت علمی و فناوری اضافه شد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: هویت اصلی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری حمایت از شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان و خلاق است، گفت: هویت جدیدی در معاونت اضافه شده که آن‌هم حمایت از دانش‌بنیان‌های مردم‌نهاد است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق زا نخبگان و اقشار خاص هدایت می‌کنند اما شرکت‌های مردم‌نهاد را مردم میچرخانند.

وی با بیان اینکه از این کار در دومین نمایشگاه آبادیران رونمایی می‌شود، گفت: از آنجایی که یکی از مهم‌ترین ارکان‌ توسعه علم و فناوری، مردم هستند این اتفاق رخ می‌دهد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بازیگران اصلی در اکوسیستم فناوری و نوآوری، مردم هستند، گفت: برای شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان در اکوسیستم فناوری و نوآوری لازم است از مردم حمایت شود وگرنه اختلاف طبقاتی به وجود می آید.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، به این واسطه شکاف طبقاتی بین مردن به وجود نمی آید اگر از مردم حمایت شود و از آنها در توسعه اقتصاد دانش بنیان کمک بگیریم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: شاید جالب باشد سالهاست که در کشورهای توسعه یافته ادبیات رایج نهادهای علمی باعث شده اقدامات نوآورانه اقتصادهایی را شکل می‌دهد که مردم را درگیر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تلفیق نوآوری اجتماعی و فناوری، نوآوری فراگیر می شود، گفت: این دسته جدید نوآوری، طبقات جامعه را درگیر می‌کند و آسیب اجتماعی را کاهش و اقتصاد را شکل می‌دهد.

دهقانی گفت: در کشورمان بیش از دو دهه است گفتمان جنبش نرم افزاری توسط رهبر هدفگذاری شده و اکنون در کشور بازیگران علم و فناوری به اندازه کافی وجود دارد.

وی با اشاره با بازیگران علم و فناوری گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، ۲ هزار شرکت خلاق،۸۰ صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری و ...انواع شتاب‌دهنده‌ها، مراکز نوآوری، مراکز هم‌آفرینی، شبکه آزمایشگاهی در اکوسیستم فناوری فعالیت می‌کنند تا حرکت افتصادی شکل بگیرد.

آبادیران مسیری برای رسوخ نوآوری در اقتصاد توسط مردم

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشماه آبادیران گفت: آبادیران، با این هدف تشکیل شد تا ببینیم چطور می‌توان نوآوری را در اقتصاد مردم به مردم در حد روستاها و مناطق محروم بچشانیم.

دهقانی گفت: از سال گذشته تاکنون دبیرخانه آبادیران کار کرده؛ جلسات شورای راهبری آن تشکیل داده؛ ارتباط با مجموعه های جهادی و مردمی گرفته شده است.

وی اضافه کرد: به این واسطه اتفاقات خوبی رخ داده و امسال برای دومین سال نمایشگاه ابادیران بنا دارد دستاوردهای یک سال گذشته را در یک برنامه چهارروزه در مصلای تهران با نمایش بگذارد.

 معاون رئیس جمهور گفت: حضرت آقا ماه رمضان فرمودند که بایستی عامه مردم را وسط بازی دانش بنیانی آورد؛ مردم با خرید و توسعه می‌توانند با مشارکت در سکوهای تامین مالی در اکوسیستم فناوری حضور بیابند که نمایشگاه آبادیران و حمایت معاونت علمی از دانش‌بنیان‌های مردم نهاد در راستای سخنان رهبری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته