دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عایق‌های هواژل راه‌حلی پایدار برای چالش‌های عایق‌بندی در ایران

عایق‌های هواژل راه‌حلی پایدار برای چالش‌های عایق‌بندی در ایران
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان نانودانش موفق به تولید عایق‌های جدید هواژل پاششی شده‌اند که با نصب آسان، ضخامت کم و عمر نامحدود، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی به رفع آلودگی هوا در کلانشهر‌ها نیز کمک می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند تحولی را در عرصه عایق‌بندی ساختمان‌ها ایجاد کنند.
کد خبر : 913716

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین برگزین مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان نانودانش درباره محصولات این شرکت و کاربرد آنها عنوان کرد: شرکت پاکان آتیه نانو دانش به عنوان تولیدکننده عایق‌های حرارتی، صوتی و برودتی همزمان آیروژل نانو متخلخل در ایران، در مسیر نوآوری و ارائه راه‌حل‌های عایق‌بندی پیشرفته گام برمی‌دارد.  تلاش‌های بی‌وقفه ما در توسعه این محصولات منحصر به فرد، به ثمر نشسته و منجر به تاسیس شرکت‌های مجزا برای هر یک از شاخه‌های اصلی این عایق‌ها شده است.

برگزین در همین راستا ادامه داد: علاوه‌بر این، در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه با استفاده از عایق‌های آیروژل، مخازن کرایوژنیک تولید کرده‌ایم که به دلیل کیفیت بسیار بالای عایق‌ها، با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است.

برگزین تصریح کرد: مزیت اصلی عایق‌های آیروژل، ضریب انتقال حرارت فوق‌العاده پایین آنهاست که سه تا شش برابر کمتر از عایق‌های سنتی است، به این معنی که برای دستیابی به یک سطح عایق‌بندی مشابه، می‌توان از ضخامت بسیار کمتری از عایق آیروژل استفاده کرد.

وی ادامه داد: عایق‌های آیروژل تولیدی علاوه بر این از مزایای متعددی نظیر مقاومت در برابر آب و آتش، نصب آسان، سریع و کم هزینه - بدون نیاز به ابزار یا تجهیزات خاص - برخوردارند. عایق‌های آیروژل ما با ضمانت حداقل ۲۰ سال، سرمایه‌گذاری بلندمدتی برای هر صنعتی به شمار می‌روند. این عایق‌ها در مقایسه با عایق‌های سنتی، عمر مفید به مراتب طولانی‌تری دارند و نیاز به تعویض زودهنگام آنها را از بین می‌برند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: مفتخریم که با ارائه راه‌حل‌های عایق‌بندی کارآمد و پایدار، به ارتقای سطح ایمنی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی در صنایع مختلف کمک می‌کنیم.  در حال حاضر متاسفانه کمتر از یک درصد ساختمان‌های کشور عایق‌کاری می‌شوند، مانند عایق‌های رایج (پشم سنگ و فوم‌ها) با توجه به ضخامت بسیار و سختی اجرا و اشتغال فضای مفید ساختمان و طول عمر کوتاه مقبولیت چندانی ندارند.

برگزین افزود: عایق‌های ما این مشکلات را ندارند و با دوام مادام‌العمر و جلوگیری ۹۰ درصدی از اتلاف انرژی در صنعت ساختمان بسیار مفید هستند. همچنین عایق‌های جدید هواژل پاششی با ضخامت ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار میکرو متر برای دیوار‌های عمودی و پیلوت ساختمان و... به راحتی قابل استفاده هستند. همچنین این عایق‌ها نیاز به نصاب حرفه‌ای و بست و ورق آلومینیوم و شابلون زدن و... ندارد و آماده است. استقبال بسیاری از این عایق‌ها شد و هم‌اکنون یک پروژه صدهزار تای مسکن ملی را به ما دادند و در مشهد نمایندگی داریم در صنعت نیز مورد تایید پتروشیمی‌ها قرار گرفته که تحولی در صنعت عایق کاری دنیا است.

 این فناور حوزه نانو در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما در پاکان آتیه نانو دانش، مفتخریم که در مسیر نوآوری و ارائه راه‌حل‌های عایق‌بندی پیشرفته، به دستاورد‌های بزرگی دست یافته‌ایم. یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ما، جلب نظر پتروشیمی‌های مهم کشور به استفاده از عایق‌های آیروژل است.

برگزین ادامه داد: رضایت بی‌نظیر این پتروشیمی‌ها، گواه کیفیت و کارایی عایق‌های ما در جلوگیری از اتلاف انرژی است و درصددیم که با جلب توجه دولت و مردم و پتروشیمی‌ها، آلودگی داخل کلانشهر‌ها را با استفاده از عایق‌ها در عرض هشت سال رفع کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این شرکت در زمینه تولید مخازن کرایوژنیک نیز، موفقیت‌های چشمگیری داشته تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی جدید، ضعف‌های موجود در مخازن ساخت داخل را برطرف کرده و محصولی با کیفیت در حد مخازن شرکت‌های معتبر آلمانی ارائه کرده‌ایم.

وی در خصوص اشتغالزایی صورت گرفته توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۲۵ نفر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته