دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقال دانش فنی 4 داروی گیاهی جهاد دانشگاهی به بخش خصوصی

انتقال دانش فنی 4 داروی گیاهی جهاد دانشگاهی به بخش خصوصی
رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: انتقال دانش فنیترک اعتیاد، درمان آلزایمر و کمک به درمان آن، داروی درمان کبد چرب و داروی لاغری و چربی‌سوز این پژوهشکده به بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال بوده است.
کد خبر : 913250

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا غفارزادگان رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی درباره نقش این نهاد در تحقق شعار سال گفت: در پژوهشکده گیاهان دارویی سعی کردیم در راستای تحقق شعار سال، محصولاتی که دانش فنی و سطح فناوری (TRL) آن‌ها به سطح مناسبی رسیده و قابلیت عرضه به بخش خصوصی دارد را به این بخش واگذار کنیم و خودمان از تولید این محصولات کنار بکشیم و کل فرایند تولید، فروش و بازاریابی را به این بخش و با مشارکت مردم واگذار کنیم.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی افزود: این اقدامات در این جهت انجام می‌گیرد که فرایندهای تجاری سازی در پژوهشکده تسهیل شود و ما هر دانش فنی که از این به بعد در پژوهشکده تولید می‌کنیم با همین فرایند وارد بخش خصوصی ‌کنیم تا با مشارکت بخش خصوصی و صنعت در اختیار کل کشور قرار بگیرد.

وی ادامه داد: چراکه رسالت اصلی جهاددانشگاهی از ابتدای تأسیس تولید دانش فنی و فناوری بوده و قرار نبوده است که وارد حوزه بازاریابی و فروش شود و از این به بعد هم علاقه نداریم به این عرصه ورود کنیم.  

غفارزادگان با اشاره به واگذاری حوزه بازاریابی و فروش به بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی ابزارهای مناسب برای این کار دارد و می‌تواند در بازارهای داخلی و بین المللی به خوبی این کار را انجام دهد.

وی درباره ایجاد این شرکت دانش‌بنیان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این شرکت با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و با سرمایه گذاری صندوق پژوهش فناوری البرز تشکیل شده که متشکل از شرکت‌های معتبر استان البرز است و ما در این شرکت سهامدار جزء هستیم و سهامدار اصلی آن بخش خصوصی است.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اضافه کرد: کل فرایند تولید دانش فنی و مجوزهای تولید این چهار دارو از سازمان غذا و دارو و نهادهای ذی‌ربط اخذ شده و پس از تولید، وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته