دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«ویروس‌ها» متحد جدید بشر برای مبارزه با تغییرات اقلیم

«ویروس‌ها» متحد جدید بشر برای مبارزه با تغییرات اقلیم
دانشمندان در تلاش برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی با یک متحد غیرمنتظره در آب‌های جهان مواجه شدند که ویروس‌ها هستند.
کد خبر : 897255

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل  اینترستینگ اینجینیرینگ، بر اساس اعلام محققان دانشگاه اوهایو این موجودات کوچک، ویروس های بیماری زا نیستند و قابلیت ایجاد تحول در جذب کربن اقیانوسی را دارند.

گروهی از متخصصان زیست شناسی دریایی و علوم آب و هوا از دانشگاه ایالتی اوهایو چندین ویروس اقیانوسی را شناسایی کرده و با ارزیابی ژنوم آنها برای توانایی جذب کربن دریافتند آنها 128 مسیر متابولیک برای پردازش کربن دارند.

مطالعات این محققان نشان می‌دهد وقتی این ویروس‌ها ارگانیسم ‌های دریایی خاصی را آلوده می‌کنند، می‌‌توانند ظرفیت اقیانوس را برای جذب کربن افزایش دهند. این با آن معنی است که اقیانوس به طور بالقوه می تواند به یک جاذب کربن تبدیل شود و نفوذ CO2 از جو به اعماق اقیانوس را کاهش دهد و در نتیجه با تغییرات آب و هوایی جهانی مبارزه کند.

در اقیانوس ها، دی اکسید کربن به عنوان گاز جذب می شود و تبدیل آن به کربن آلی توسط میکروب ها صورت می گیرد. آنچه اکنون می بینیم این است که ویروس ها مهمترین واکنش ها را در این متابولیسم های جامعه میکروبی هدف قرار می دهند.

پیامدهای این تحقیق فراتر از اقیانوس ها است، زیرا دانشمندان امکان استفاده از ویروس ها را برای مهندسی میکروبیوم ها در تنظیمات مختلف بررسی می کنند. 

آنها قصد دارند با استفاده از مطالعات اقیانوسی در محیط های انسانی، میکروبیوم ها برای اهدافی مانند کمک به بهبود آسیب نخاعی، درمان نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به HIV  و مبارزه با عفونت در زخم های سوختگی مهندسی کنند.

علاوه بر این، تلاش‌ های اولیه برای استفاده از ویروس های باکتری خوار (فاژها) به عنوان ابزار مهندسی زمین در یک اکوسیستم بسیار متفاوت در حال انجام است: خاک منجمد در شمال سوئد، که نشان ‌دهنده رویکردی جدید برای پرداختن به تغییرات آب و هوا در مناطقی است که خاک یخ ‌زده در حال ذوب شدن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته