دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجهز به شوک نیتروژنی؛

دستگاه احیاکننده چاه‌های فرسوده ساخته شد

دستگاه احیاکننده چاه‌های فرسوده ساخته شد
متخصصان صنعت آب و فاضلاب یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، موفق به طراحی و ساخت «دستگاه احیاکننده چاه‌های فرسوده» مجهز به فناوری شوک‌ نیتروژنی شدند.
کد خبر : 896479

امید مظاهری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت آب مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، درخصوص مشخصات و کارکرد دستگاه «احیاکننده چاه‌های آب» به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دستگاه احیاکننده چاه‌های قدیمی، راهی برای افزایش ظرفیت بازدهی چاه و حفظ منابع آب است. به این ترتیب که اکثر زمین‌داران و کشاورزان عموماً، بعد از فرسوده‌شدن یک چاه به جای تعمیر و احیای آن تصمیم به احداث یک چاه جدید می‌گیرند.

وی در همین راستا ادامه داد: درصورتی که با استفاده از دستگاه احیای چاه، دیگری نیازی به احداث چاه جدید نیست؛ چراکه حفاری یک چاه جدید چیزی حدود ۱۰ برابر قیمت خرید همین دستگاه هزینه‌بردار است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص نحوه عملکرد این دستگاه در چاه و فناوری به‌کار رفته در آن، توضیح داد: این دستگاه شوک‌های نیتروژن بسیار پُرقدرت را در فواصل زمانی معین و مهندسی‌شده در چاه، ایجاد می‌کند.

مظاهری با بیان اینکه این دستگاه بعد از ایجاد شوک‌های نیتروژنی قادر است تمام رسوبات دیواره‌ها را از بین ببرد، ادامه داد: این شوک‌های نیتروژنی توانایی از بین‌بردن رسوبات دیواره‌ها، جدار‌ها و مشبک‌های چاه را دارد. بعد از رفع رسوبات دیواره‌های چاه، جریان آب به‌راحتی داخل چاه حرکت می‌کند.

وی درخصوص نمونه‌های مشابه خارجی این محصول تصریح کرد: در کشور‌های آمریکا و اتریش نمونه‌های مشابه با این دستگاه تولید می‌شود. درواقع متخصصان کشور ما با دانش فنی داخلی این دستگاه را بومی‌سازی کرده‌اند.

این فناور حوزه صنعت آب، به یکی از قابلیت‌های جدید و توسعه‌یافته این دستگاه اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه کاربرد آن برای صنعت پتروشیمی و چاه‌های نفت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته