دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

افزایش بودجه اختصاصی برای افزایش مشارکت صنایع و آزمایشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان

افزایش بودجه اختصاصی برای افزایش مشارکت صنایع و آزمایشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس سازمان غذا و دارو، از افزایش بودجه اختصاصی جهت افزایش مشارکت صنایع و آزمایشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان، خبر داد.
کد خبر : 889111

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، در جمع خبرنگاران و درحاشیه بازدید از «یازدهمین نمایشگاه مواد، تجهیزات، ساخت و آزمون پیشرفته ایران ساخت» از اهمیت برپایی نمایشگاه‌هایی مانند ایران ساخت توضیح داد: نمایشگاه‌هایی مانند ایران ساخت از آن جهت اهمیت دارند که دستاورد‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان را در معرض بازدید عموم قرار می‌دهند. 

محمدی، به دستاورد‌های شاخص ارائه شده در یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت اشاره کرد و افزود: باعث افتخار و شگفتی است که من امروز شاهد تولید دستگاه «آنالیتیکال» ساخت داخل هستم و در این نمایشگاه متخصصان دانش‌بنیان ایرانی آن را ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: خیلی از این دستگاه‌ها با هزینه‌های هنگفتی از خارج کشور وارد می‌شود. خیلی از این دستگاه‌ها اجازه «registration» یا (ثبت) ندارند و در خیلی از بخش‌های صنعتی و آزمایشگاهی به‌دلیل نبود چنین دستگاه‌هایی با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

رئیس سازمان غذا و دارو، به ارائه این محصولات به‌ویژه دستگاه‌های اندازه‌گیری یا «آنالیتیکال»‌های ساخت داخل در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: درحال حاضر بسیاری از این دستگاه‌های اندازه‌گیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کاربرد دارند و توسط مراکز تحقیقاتی غذا و دارو خریداری شده‌اند.

محمدی، از افزایش بودجه اختصاصی جهت افزایش مشارکت صنایع، آزمایشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان، خبر داد و افزود: تا کنون منابع محدودی به بخش مشارکت دانش‌بنیان‌ها، اختصاص داده شده بود، اما اخیرا، تصمیماتی برای افزایش بودجه در بودجه‌بندی سالانه به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال خبرنگار علم و فناوری آنا، مبنی‌بر اینکه چه تعداد قرارداد‌هایی از سوی شرکت‌های فناور حاضر در یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت، جهت رفع نیاز‌های سازمان غذا و دارو منعقد شده است گفت: درحال حاضر، تعداد ۵۰۰ آزمایشگاه در کشور که زیر نظر سازمان غذا و دارو برای آنالیز کیفیت محصولات غذایی و دارویی، فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: به تمام اعضای این شبکه آزمایشگاهی گسترده در کشور برای اعلام نیاز فناورانه و خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، توسط سازمان غذا و دارو اطلاع‌رسانی می‌شود. در یازدهمین نمایشگاه ایران‌ساخت نیز محصولات با کیفیتی برای ترغیب آزمایشگاه به خرید وجود دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب