دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس نمایشگاه «ایران‌ساخت» عنوان کرد؛

تسهیل روند صادرات محصولات دانش‌بنیان‌

تسهیل روند صادرات محصولات دانش‌بنیان‌
رئیس یازدهمین نمایشگاه «مواد، تجهیزات آزمایشگاهی، تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت»، گفت: اولویت دوره یازدهم ایران‌ساخت، تسهیل روند صادرات دانش‌بنیان‌هاست.
کد خبر : 889047

جواد مشایخ، رئیس یازدهمین نمایشگاه «مواد، تجهیزات آزمایشگاهی، تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جزئیاتی از محور‌های اصلی یازدهمین نمایشگاه ایران‌ساخت را ارائه کرد و گفت: دوره یازدهم با یک رویکرد و سیاست تحولی عظیم درحال برگزاری است. یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این دوره، گسترش و توسعه بازار «تجهیزات آزمایشگاهی»، از بخش دانشگاهی به سمت بازار صنایع و شرکت‌های بزرگ است.

مشایخ با اشاره به ضرورت گسترش بازار‌های داخلی برای تجهیزات آزمایشگاهی، افزود: اکنون طی ۱۰ دوره برگزاری نمایشگاه ایران‌ساخت، آزمون و خطا‌های لازم انجام شده و اصلاحات مورد نیاز برای محصولات نیز صورت گرفته است؛ بنابراین، شرکت‌های داخلی ایران، دربخش تولیدات تجهیزات آزمایشگاهی، توان کافی برای ورود به بازار صنعتی داخلی و همچنین صادرات به کشور‌های دیگر را دارد.

رئیس یازدهمین نمایشگاه ایران‌ساخت، درخصوص راه‌حل‌های موجود برای تسهیل روند صادرات محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی به بازار‌های مطرح جهانی، تصریح کرد: لازم است برای کم‌اثر کردن «تحریم‌ها و موانع سیاسی موجود»، راه‌حل‌های میانی جهت ارتباط با نماینده‌ها و شعب شرکت‌های ایرانی در کشور‌های همسایه، استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته