دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امکان پشتیبانی از ۲۰ سرویس برای ۶۰۰ مشتری با سیستم‌های عملیات شبکه

امکان پشتیبانی از ۲۰ سرویس برای ۶۰۰ مشتری با سیستم‌های عملیات شبکه
مدیرکل هوشمندسازی و مدیریت سامانه‌ها، سیستم‌های عملیات شبکه و کسب‌وکار را پیشران سرویس‌ها و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت دانست و گفت: این پروژه یک بلوغ دائمی را طی می‌کند و با توسعه تکنولوژی، نقش آن در آینده بیشتر مشخص خواهد شد.
کد خبر : 883106

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ محمد تسلیمی مدیرکل هوشمندسازی و مدیریت سامانه‌ها گفت: سیستم‌های عملیات شبکه و کسب و کار(پروژه OSS/BSS) یکی از کلان پروژه‌های نرم افزاری شرکت ارتباطات زیرساخت است که برای مدیریت یکپارچه عملیات شبکه و کسب وکار در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی ایجاد شد.

وی ادامه داد: این پروژه در سال ۱۳۹۸ برای پشتیبانی از ۲۰ سرویس و بیش از ۶۰۰ مشتری درشرکت ارتباطات زیرساخت تعریف شد.

مدیرکل هوشمندسازی و مدیریت سامانه‌ها، پروژه OSS/BSS را پیشران سرویس‌ها و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت دانست و گفت: این پروژه یک بلوغ دائمی را طی می‌کند و با توسعه تکنولوژی، نقش آن در آینده بیشترمشخص خواهد شد.

وی افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرد که از سامانه‌ها و زیرسامانه‌های متعددی برخوردار است.

تسلیمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه، این پروژه توسط توانمندی داخلی و به صورت صد در صد بومی با همت کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان ناظر و مجری در شهریور ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید.

مدیرکل هوشمندسازی و مدیریت سامانه‌ها به یکی از دستاورد‌های مهم پروژه، که اجرای «اند تو اند» (End ۲ End) خدمات زیرساخت به صورت کاملا مکانیزه در این سامانه است؛ اشاره کرد و افزود: از برکات و نتایج این عزم ملی در حوزه ارتباطات، شفاف سازی و ارایه خدمات برتر در حداقل زمان ممکن است.

تسلیمی براهمیت امنیت در ارائه خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت، تاکید کرد و گفت: درگذشته دسترسی‌های متعدد به سامانه وجود داشت که اکنون توانسته ایم با همت همکاران و با برخورداری از امکانات بومی، یک ساختار یکپارچه و ایمن را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات به عمل آمده پیاده سازی و استقرار سامانه یکپارچه مدیریت دارایی‌ها و سرمایه‌های فنی غیرفعال (Passive) و فعال (Active) در سطح شرکت ارتباطات زیرساخت است و ایجاد چنین پایگاه داده‌ای نوید بخش کنترل، نظارت بر هزینه‌ها و فعال شدن سرویس‌ها در حداقل زمان ممکن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته