دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلسکوپ جدید ناسا از ۴۵۰ میلیون کهکشان نقشه‌برداری می‌کند

تلسکوپ جدید ناسا از ۴۵۰ میلیون کهکشان نقشه‌برداری می‌کند
ناسا در حال آماده شدن برای یک مأموریت بلندپروازانه به منظور ایجاد یک نقشه جهانی منحصربه‌فرد است.
کد خبر : 878481

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، ناسا در حال آماده شدن برای یک مأموریت بلندپروازانه برای ایجاد یک نقشه جهان منحصربه‌فرد است. این آژانس فضایی اعلام کرد که مأموریت «اسپیراکس» (SPHEREx) از یک تلسکوپ فضایی برای اسکن کل آسمان در نور مادون‌قرمز استفاده خواهد کرد و بینش‌های جدیدی را در مورد منشا حیات، تاریخچه کهکشان‌ها و انبساط کیهان آشکار خواهد کرد.

این تلسکوپ در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا در حال شکل‌گیری است. این تلسکوپ ظاهری شبیه به شاخ گاو دارد و ارتفاع آن تقریباً ۸.۵ فوت (۲.۶ متر) و عرض آن نزدیک به ۱۰.۵ فوت (۳.۲ متر) است. این تلسکوپ توسط سه سپر فوتون مخروطی شکل احاطه‌شده است که برای محافظت از آن در برابر نور و گرمای خورشید و زمین طراحی‌شده‌اند.

سپر‌های فوتون از ورقه‌های آلومینیومی سبک‌وزن و ساختار‌های لانه‌زنبوری ساخته‌شده‌اند و درون یکدیگر قرارگرفته‌اند. سارا ساسکا، معاون مدیر محموله و مهندس سیستم‌های بار برای این مأموریت گفت: سپر‌های فوتون باید کاملاً چابک باشند، زیرا فضاپیما باید در حین اسکن آسمان نسبتاً سریع حرکت کند. 

 این تلسکوپ تا آوریل ۲۰۲۵ پرتاب خواهد شد و به مدت دو سال در مدار زمین قرار خواهد گرفت. در این مدت، تلسکوپ تمام بخش‌های آسمان را مانند اسکن داخل یک کره رصد خواهد کرد و هرسال دو نقشه تمام آسمان را کامل می‌کند؛ این نقشه‌ها حاوی اطلاعات صد‌ها میلیون شی ازجمله ستاره‌ها، کهکشان‌ها و ابرهای بین ستاره‌ای خواهند بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته