دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارکنان گوگل خواستار لغو قرارداد میلیاردی با اسرائیل شدند

کارکنان گوگل خواستار لغو قرارداد میلیاردی با اسرائیل شدند
گروهی از کارکنان گوگل اعلام کردند: ما از گوگل می‌خواهیم با لغو قرارداد پروژه نیمبوس، پشتیبانی مادی از این نسل‌کشی را متوقف کند و فوراً تجارت با رژیم صهیونیستی را متوقف کند.
کد خبر : 878192

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک پست، کارکنان گوگل بر سر روابط تجاری غول جستجو(گوگل) با رژیم صهیونیستی که شامل توافق ۱.۲ میلیارد دلاری برای ارائه خدمات ابری به دولت رژیم صهیونیستی موسوم به پروژه نیمبوس می‌شود، دچار اختلاف‌نظر هستند.

 گروهی از کارکنان مسلمان، فلسطینی، عرب و یهودی ضد صهیونیستی گوگل نامه‌ای سرگشاده منتشر کردند که در آن خواستار لغو قرارداد نیمبوس شده بود حتی درحالی‌که رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل‌کشی متهم می‌کرد.
 
این گروه با فراخواندن ساندار پیچای، مدیرعامل و توماس کوریان، رئیس گوگل کلاد، اعلام کردند: ما از گوگل می‌خواهیم با لغو قرارداد پروژه نیمبوس، پشتیبانی مادی از این نسل‌کشی را متوقف کند و فورا تجارت با رژیم صهیونیستی را متوقف کند.
 
منتقدان و فعالانی که در گوگل کار می‌کنند، از زمان امضای قرارداد در سال ۲۰۲۱، نیمبوس را موردانتقاد قرار داده و مدعی شده‌اند که این قرارداد به رژیم صهیونیستی ابزارهایی برای نظارت مخفیانه بر فلسطین می‌دهد.
 
به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، گوگلی‌هایی که درعین‌حال از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، مقاومت در برابر نیمبوس را خصمانه تفسیر کرده‌اند و افزوده‌اند که وقتی همکاران اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی می‌دانند، این عمیقاً توهین‌آمیز است.
  
کورتنی منسینی، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای مقاومت در برابر نیمبوس را بخشی از کمپین طولانی‌مدت گروهی از سازمان‌ها و افرادی که عمدتاً در گوگل کار نمی‌کنند دانست.
 
منسینی افزود:  قرارداد نیمبوس برای کاری است که در پلتفرم تجاری ما توسط وزارتخانه‌های دولتی رژیم صهیونیستی مانند امور مالی، بهداشت، حمل‌ونقل و آموزش اجرا می‌شود.
 
یک مهندس نرم‌افزار که از سال ۲۰۱۲ به گوگل پیوست است به تایمز گفت: به‌عنوان یک کارمند گوگل،  شما باید بسیار، بسیار، بسیار، مراقب باشید، زیرا هر نوع انتقاد نسبت به دولت رژیم صهیونیستی را می‌توان به‌راحتی به‌عنوان ضدیت در نظر گرفت. در موارد دیگر، کارمندانی که همدردی با ساکنان محاصره‌شده غزه را نشان می‌دادند، توسط مدیران، بیمار  لقب گرفتند.
 
او ادعا کرد که اگرچه فرهنگ گوگل به دنبال جشن گرفتن تمام هویت‌های نژادی و گرایش‌های جنسی است، اما یک استاندارد دوگانه وجود دارد که اجازه آزادی بیان برای گوگلی‌های رژیم صهیونیستیی در مقابل گوگلی‌های عرب، مسلمان و فلسطینی را می‌دهد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته