دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرد؛

تطهیر کشتار مردم غزه با سلطه آمریکا بر اینترنت

تطهیر کشتار مردم غزه با سلطه آمریکا بر اینترنت
دبیر شورای عالی فضای مجازی از مداخله و ایجاد مانع توسط برخی پلتفرم‌های رسانه‌اجتماعی بین المللی در فرآیند دسترسی کاربران به محتوای مرتبط با اخبار غزه انتقاد کرد.
کد خبر : 878676

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در دهمین اجلاس جهانی اینترنت در چین بر موضوعات حفظ ارزش‌های بومی، احترام به قوانین ملی کشور‌ها و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی در حکمرانی بر پلتفرم‌های بین‌المللی به عنوان اصول لازم برای طراحی یک چارچوب واقع بینانه برای تضمین یک آینده دیجیتال بهتر برای تمام کشور‌ها تأکید کرد.

وی در همین راستا به مداخله و ایجاد مانع توسط برخی پلتفرم‌های رسانه‌ اجتماعی بین‌المللی در فرآیند دسترسی کاربران به محتوای مرتبط با اخبار غزه و انتشار آن در فضای مجازی اشاره کرد و آن را تازه‌ترین نمونه سلطه آمریکا بر اینترنت دانست.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران با اشاره به چند دهه تجربه مداخله پلتفرم‌های بین‌المللی در حکمرانی فضای مجازی و فعالیت کاربران در چارچوب این پلتفرم‌ها بر ضرورت ترسیم نقشه راه جامع و کامل برای آینده حکمرانی در این عرصه با هدف بهبود وضعیت زندگی مردم تأکید کرد.

وی با توجه دادن همگان به اهمیت و فرصت‌های روزافزون فضای مجازی در زندگی روزمره مردم، لزوم طراحی و اجماع بر یک چارچوب بین‌المللی برای مواجهه با مخاطرات فناوری‌های دیجیتال و به‌خصوص هوش مصنوعی را تشریح کرد تا بهره‌مندی جوامع مختلف از فواید این پیشرفت سریع، پایدار بماند.

کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ با عنوان «اجلاس ووژن» و با درون‌مایه «ساخت دنیای دیجیتال فراگیر و انعطاف‌پذیر برای بهره‌برداری همه: ایجاد جامعه‌ای با آینده مشترک در فضای مجازی» هشتم تا دهم نوامبر (۱۷ تا ۱۹ آبان‌ ۱۴۰۲) با حضور نمایندگان بیش‌از ۵۰ کشور و با پیام رئیس جمهور چین طی مراسم افتتاحیه در این کشور برگزار شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته