دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رقابت متا و گوگل با ناشران اخبار بررسی می‌شود

رقابت متا و گوگل با ناشران اخبار بررسی می‌شود
کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی بررسی خواهد کرد که آیا پلتفرم‌های دیجیتالی مانند متا و گوگل برای ایجاد درآمد تبلیغاتی با ناشران اخبار رقابت ناعادلانه‌ای داشتند یا خیر.
کد خبر : 873828

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی بررسی خواهد کرد که آیا پلتفرم‌های دیجیتالی مانند متا و گوگل برای ایجاد درآمد تبلیغاتی با ناشران اخبار رقابت ناعادلانه‌ای داشته‌اند یا خیر.

این کمیسیون ویژگی‌های بازار که ممکن است رقابت برای درآمد تبلیغاتی بین سازمان‌های رسانه‌های خبری و پلتفرم‌های دیجیتال را مخدوش کند و اینکه آیا این موارد تحت تأثیر عدم تعادل در قدرت چانه‌زنی قرار می‌گیرند را بررسی می‌کند.

کمیسر «دوریس تشپه» گفت: این تحقیق در یک لحظه حساس برای صنعت رسانه انجام می‌شود، زیرا مصرف اخبار به‌سرعت منابع مالی آنلاین و سنتی را به سمت کاهش تبلیغات چاپی و پخش تغییر می‌دهد.

«جیمزهاج»، اقتصاددان ارشد و معاون کمیسر گفت که مصرف‌کنندگان رسانه‌ها به‌طور فزاینده‌ای به پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدئو، جمع‌آوری‌کننده‌های اخبار و رسانه‌های اجتماعی برای دسترسی به اخبار و درآمد متکی هستند و نیاز به ترویج تنوع در روزنامه‌نگاری اخبار و منافع عمومی وجود دارد.

این تحقیق شامل موتور‌های جست‌وجوی عمومی مانند گوگل و بینگ آلفابت، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند متا و ایکس، پلتفرم‌های جمع‌آوری اخبار، پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدئو مانند یوتیوب، تیک‌تاک و شبکه‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادز می‌شود.

کمیسیون افزود: همچنین هوش مصنوعی مولد مانند «چت ‌جی‌پی‌تی» (ChatGPT) و نحوه استفاده از محتوای اخبار اصلی را در خروجی خود بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب