دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست تخصصی تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی فناوری نانو برگزار شد

نشست تخصصی تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی فناوری نانو برگزار شد
نشست تخصصی تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی با حضور متخصصان، فناوران، اساتید ذی‌نفعان و شرکت‌های دانش‌بنیان در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد.
کد خبر : 873129

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی با حضور ۳۰ نفر از صاحب‌نظران در ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد.

در این نشست، درباره اجباری شدن برخی استانداردها، اهمیت توجه به استانداردسازی فرآیند‌ها در آزمایشگاه ها، استانداردسازی صنعتی، اهمیت تدوین استاندارد‌های محصولات جدید و لزوم برطرف کردن کمبود دستگاه‌های آزمایشگاهی بحث و تبادل نظر شد.

پیش از این، گروه استاندارد و ایمنی به برگزاری دو فراخوان ملی و بین‌المللی با موضوع مشارکت در تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی اقدام کرده است که در نتیجه آن حدود ۷۰ نفر از متخصصان و علاقه‌مندان برای مشارکت در این فراخوان‌ها اعلام آمادگی کردند.

مقرر شد پس از برگزاری این نشست و فراخوان‌ها، جلسات تخصصی به منظور تعیین پیشنهاد استاندارد‌های جدید هم در بخش ملی و هم در بخش بین‌المللی بر اساس اولویت‌های ذکر شده در سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق ۱۴۱۲ تشکلیل برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته