دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابرخودروی هیدروژنی با سه چرخ رونمایی شد

ابرخودروی هیدروژنی با سه چرخ رونمایی شد
مجموعه صنعتی یاما‌ها که بیشتر به دلیل طراحی و تولید موتور سیکلت شهرت دارد به تازگی از یک ابرخودروی هیدروژنی رونمایی کرد که دارای سه چرخ بوده و قرار است جزئیات فنی آن به طور رسمی در نمایشگاه موتور توکیو معرفی شود.
کد خبر : 872853

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، روز گذشته شرکت یاما‌ها تصاویری از محصول جدید سه چرخه خود که با سوخت هیدروژن کار می‌کند منتشر کرد که از آن با لقب شدی بدون محدودیت یاد شده است.

این خودرو که یاما‌ها تریسرا (Tricera) نام دارد از نظر مفهومی شبیه به مورگان سوپر ۳ بوده و بر خلاف سایر خودرو‌ها دارای سه چرخ است. از تصاویر این محصول مشخص می‌شود که خودروی فوق دارای کابین روباز با ظرفیت تنها دو نفر است.

این شرکت اعلام کرد پیشرانه و شاسی به کار گرفته شده در تریسرا بر اساس جدیدترین فناوری‌های روز جهان بوده و کاملا پاسخگوی نیازمندی‌های کاربر خواهد بود. یک سیستم فرمان چرخ عقب جدید در این خودرو معرفی شده که گفته می‌شود که واکنش و فرمان پذیری آن را تشدید می‌کند. این فرمان را می‌توان به صورت دستی نیز کنترل کرد و طبق گزارش‌ها احساس تسلط کامل راننده بر خودرو را امکان پذیر می‌کند.

همچنین تحرک مدرن به سمت رانندگی خودکار در حال تغییر صنعت خودروسازی بوده و دقیقاً به همین دلیل است که یاما‌ها به اصول اولیه خود بازمی گردد.

به باور کارشناسان، انتظار نمی‌رود یاما‌ها تریسرا به یک مدل تولیدی در سطح انبوه تبدیل شود، اما این سازنده موتورسیکلت در طول تاریخ تمایل خود را برای وسایل نقلیه با بیش از دو چرخ نشان داده است.

برای نمونه در سال ۱۹۹۲، شرکت یاما‌ها از OX۹۹-۱۱ رونمایی کرد که یک خودروی اسپرت دو سرنشین محسوب شده و دارای یک موتور V۱۲ با قدرت ۴۰۰ اسب بخار بود.

به گزارش آنا، در اوایل سال جاری میلادی اعلام شده بود که یاما‌ها در حال همکاری با تویوتا بوده و تلاش می‌کند تا موتور ۵.۰ لیتری V۸ RC F را به فناوری مبتنی بر احتراق هیدروژنی تبدیل کند، فناوری که می‌تواند به طور قابل توجهی انتشار کربن خالص موتور‌های معمولی را کاهش دهد.

طی سال‌های اخیر یاما‌ها به طور مستمر به آزمایش احتراق هیدروژن ادامه داده و در حال بررسی این پتانسیل است تا جذابیت منحصر به فرد این موتور‌ها را زنده نگه دارد. بر خلاف خودرو‌های الکتریکی، موتور‌های هیدروژنی مانند خودو‌های بنزینی، صدا و احساس قدرت را در هنگام حرکت به اننده انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته